اشتراک‌گذاری اطلاعات نمایشگاه کتاب لندن با ناشران آموزشی

بنیانگذار کانون فرهنگی آموزش در نشستی صمیمانه با حضور ناشران آموزشی کودک و نوجوان، تجربیات خود و اطلاعات حاصل از کنفرانس‌‌های جانبی نمایشگاه کتاب لندن در سال ۲۰۱۸ را به اشتراک گذاشت.

به گزارش ستاد خبری و رسانه‌ای سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، کاظم قلم‌چی در این نشست که در سالن ناشران آموزشی نمایشگاه برگزار شد عنوان کرد: سه کشور استونی، لتونی و لیتوانی از حوزه‌ی بالتیک مهمان ویژه‌ی نمایشگاه کتاب لندن بودند.

وی ادامه داد: وضعیت استونی در نظام آموزشی قابل توجه و سرآمد است و کارشناسان این حوزه این موفقیت را مرهون معلمان حاذق و باتجربه می‌‌دانند.

قلم‌چی با اشاره به اتفاقات مهمی که طبق پیش‌بینی‌‌ها در سال ۲۰۴۰ رقم می‌‌خورد تصریح کرد: هوش مصنوعی، خودکارسازی، سوپرکامپیوترهای موبایلی، ربات‌های هوشمند، ماشین‌‌های خودران، توسعه‌ی نوروساینس در یادگیری و اصلاح ژنتیکی از اتفاقات شاخصی است که در سال ۲۰۴۰ پیش‌بینی می‌‌شود.

وی تصریح کرد: هر فردی در قرن بیستم باید ده مهارت محوری را در چنته داشته باشد که این مهارت‌‌ها شامل شم اقتصادی، روابط عمومی، توانایی کار گروهی، قابلیت مذاکره و اقناع، حل مشکل، رهبری، سازماندهی، استمرار و انگیزه، توانایی کار تحت فشار و اعتماد به نفس می‌شود.

قلم‌چی با توجه به تحقیق جالبی که در حوزه‌ی دغدغه‌‌های اصلی آدم‌‌ها در سال ۱۹۰۰ و عصر حاضر انجام شده است گفت: در سال ۱۹۰۰ صفر تا پنج ساله‌‌ها به بازی، ۵ تا ۲۵ ساله‌‌ها به یادگیری، ۲۵ تا ۶۵ به شغل و ۶۵ سال به بازنشستگی توجه محوری دارند در حالی که در عصر حاضر یادگیری فرآیندی است از کودکی تا مرگ و کار نیز با تمام مراحل زندگی بعد از اتمام تحصیلات آمیخته است.

قلم‌چی نقش معلم را در دنیای معاصر؛ مربی و تسهیلگر راه یادگیری عنوان کرد و گفت: به طور مثال در مدارس چین معلم متکلم وحده نیست و فعالیت‌‌های مشارکتی و تعاملی بالایی در کلاس دارد و در نهایت دانش‌آموز نیز آنچه را که یاد گرفته شخصی‌سازی می‌‌کند.

این ناشر آموزشی دستاوردهای علمی خود از کنفرانس‌‌های نمایشگاه کتاب لندن را اینگونه خلاصه کرد: عصر دیجیتال همه چیز را تغییر داده است باید برای این تغییرات آماده باشیم و حواسمان باشد مرعوب آن نشویم، در واقع لازم است اطلاعات را با خلاقیت و نوآوری به بند بکشیم.

در پایان این نشست قلم‌چی برگه‌ی سوالاتی را میان حاضران توزیع کرد و از آنها خواست طبق اطلاعات عمومی به آنها پاسخ دهند. این اقدام به حاضران نشان داد که چه مقدار از اطلاعات ما پیرامون وضعیت سلامت، آموزش و رفاه در دنیا تحت تاثیر کلیشه‌‌ها و نادرست است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *