با حضور هیات مدیره انجمن ناشران آموزشی راهکارهای پیشرفت ناشران آموزشی بررسی شد

با حضور هیات مدیره انجمن ناشران آموزشی راهکارهای پیشرفت ناشران آموزشی بررسی شد

رئیس هیات مدیره‌ی انجمن ناشران آموزشی، چشم‌انداز ناشران آموزشی را کسب جایگاه قدرتمند و موثر عنوان دانست و گفت: رقابت بین واحدی و ساماندهی مشتریان با همکاری بخش توزیع از جمله راهکارهای پیشرفت ناشران آموزشی است.

به گزارش ستاد خبری سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، محمدرضا سالکی رئیس هیات مدیره‌ی انجمن ناشران آموزشی با تبریک فرارسیدن نیمه شعبان و آغاز سی و یکمین نمایشگاه کتاب تهران به ۵ موضوع اصلی در رابطه با ناشران آموزشی اشاره کرد و گفت: حضور در نمایشگاه کتاب و لزوم آن همواره دغدغه‌ی ناشران آموزشی بوده است.

سالکی با اشاره به سه مدل برگزاری نمای

شگاه کتاب اظهار کرد: یک مدل از نمایشگاه بر فروش و برندینگ متمرکز است و نمایشگاه کتاب ایران در این دسته قرار می‌‌گیرد. دو مدل دیگر مبتنی بر تعاملات نشر و نمایش محصولات ناشران است.

وی درباره‌ی ماهیت انجمن فرهنگی ناشران آموزشی گفت: کتاب، قدیمی‌ترین و معتبرترین و در عین حال دسترس‌ترین رسانه است و حتی در رقابت شدید میان فضای مجازی و کتاب این رسانه در معنای گسترده‌ی برند است.

وی ادامه داد: هدف ما در انجمن ناشران آموزشی گسترش فعالیت‌‌ها و پاسخگویی به نقدهای مغرضانه و غیرمنصفانه است به همین دلیل امسال با همکاری ناشران کودک، ناشران دانشگاهی و بسیاری از ناشران عمومی به برگزاری نشست‌‌ها و سخنرانی‌‌های مختلف در حوزه‌‌های متنوع مبادرت ورزیده است.

سالکی در توضیح تاریخی انجمن ناشران آموزشی اظهار کرد: این انجمن در سال ۸۱ تاسیس شد و با گذشت ۱۶سال، شصت عضو فعال دارد.

رئیس هیات مدیره‌ی انجمن ناشران آموزشی با اشاره به تشنج فعلی بازار ناشران آموزشی، مشکلات ارزی و افزایش نرخ خدمات از جمله کاغذ گفت: به همین دلیل باید برای مشکل نقدینگی، چالش فروش و بازار نامطمئن و نامعتبر کتاب فکری اساسی کرد.

وی ادامه داد: برای پیشگیری از مسایل باید موجودی محصولاتمان را پایین نگه داریم و برای یک فصل تولید کنیم نه یک سال. علاوه بر این لازم است حساب‌‌های مالی را دائما مورد توجه قرار دهیم تا گردش یکساله مشکل‌ساز نشود.

سالکی با اشاره به دو راهکار اساسی انجمن فرهنگی ناشران آموزشی برای رونق بازار چاپ و نشر گفت: کاهش تخفیفات و رقابت بین واحدی و ساماندهی مشتریان بدحساب با همکاری بخش توزیع برای عبور از بحران مورد توجه قرار گرفته است.

وی چشم‌انداز ناشران آموزشی را با توجه به حجم هجمه‌‌ها، کسب جایگاه قدرتمند و موثر عنوان کرد.

برگزاری ۵۶ نشست در بخش ناشران آموزشی نمایشگاه کتاب

مدیر فرهنگی بخش ناشران آموزشی نیز در این نشست با اشاره به استقلال ناشران آموزشی در برگزاری نشست‌‌های علمی و فرهنگی گفت: با برگزاری حداقل روزی ۵ برنامه در سی و یکمین نمایشگاه کتاب ۵۶ نشست را در دستور کار داریم و حداقل روزی یک مراسم رونمایی از کتاب برگزار می‌‌شود.

امین آصفی در توضیح سه محور نشست‌‌های این دوره از نمایشگاه اظهار کرد: تولید و محتوا، بازار و کسب و کار و مباحث کاربردی اهم محورهای نشست‌‌های این دوره از نمایشگاه کتاب در بخش ناشران عمومی است.

معاون اجرایی سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نیز در ادامه این نشست با اشاره به ابتکارات ناشران آموزشی اظهار کرد: بخش ناشران آموزشی اولین بخشی است که به صورت مستقل سرای اهل قلم را ایجاد کرده است.

یحیی دهقانی در ادامه افزود: هدف ما در شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه پراکنده کردن برنامه‌‌های فرهنگی در سطح نمایشگاه بود که این هدف در این دوره از نمایشگاه محقق شده است و مبتکر این قضیه انجمن ناشران آموزشی بوده است.

گفتنی است، سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «نه به کتاب نخواندن» از تاریخ ۱۲ تا ۲۲ اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *