برای ترمیم نیروی انسانی آموزش و پرورش به عزم ملی نیازداریم

فولادوند درجلسه مدیران مدارس دولتی و غیردولتی منطقه ۲ تهران:
برای ترمیم نیروی انسانی آموزش و پرورش به عزم ملی نیازداریم
فولادوند مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در جمع مدیران، اولین مشکل را در شهر تهران کمبود نیروی انسانی دانست و گفت: تأمین نیروی انسانی در طی ۲۰سال گذشته به دلایل متعددی از قبیل محرومیت استان ها و تراکم بیش از حد کلاس ها مورد غفلت واقع شده است.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، جلسه مدیران مدارس دولتی و غیردولتی منطقه۲ با حضور فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، مددی مشاور وزیر و میرشفیعی مدیرمنطقه ، در سالن همایش بوستان گفتگو(( با چشم انداز سند تحول از نظر تا عمل)) برگزار گردید.
فولادوند مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در جمع مدیران، اولین مشکل را در شهر تهران کمبود نیروی انسانی دانست و گفت: تأمین نیروی انسانی
  در طی  ۲۰سال گذشته به دلایل متعددی از قبیل محرومیت استان ها و تراکم بیش از حد کلاس ها مورد غفلت واقع شده است. میانگین تراکم دانش آموزان ابتدایی در شهر تهران ۳۴ نفر است  در حالیکه در استان های دیگر تراکم در حدود ۲۴ نفر و در استان هایی مانند سمنان و ایلام و.. حدود ۱۵  نفر می باشد. ارمغان این تراکم بالا، فرسودگی نیروی انسانی و کاهش کیفیت آموزش است ،برای ترمیم نیروی انسانی و کاهش تراکم به عزم ملی نیاز مندیم.
 وی افزود ،  شهر تهران با مشکل فرسودگی و کمبود فضای آموزشی دست به گریبان است که کمبود منابع مالی از تخریب، باز سازی و مقاوم سازی محروم نموده است. ۲۶درصد از فضاهای فرسوده و تخریبی شهرتهران در منطقه ۱۲ واقع شده است که نیاز ضروری برای بررسی و ترمیم و باز سازی دارد.
فولادوند
 از آسیب های اجتماعی به عنوان مشکل دیگر شهر تهران یاد کرد و افزود: مواجهه با این چالش و تعلیم و تربیت دانش آموزان با فرهنگ های مختلف نیاز به عزم و روحیه بالای مدیران دارد.
در ادامه فولادوند از مدارس غیردولتی به عنوان کمک بزرگی برای نهاد آموزش و پرورش نام برد
 و تأکید نمود: این نهاد ها بر اساس مصوبه دولت شکل گرفته اند و  از نهاد هایی مانند شهرداری ،وزارت دارایی و  بیمه توقع همکاری با این مدارس و فضاهای آموزشی را داریم ، البته در این مسیر گفتمان های سازنده ای انجام و اقداماتی انجام گردیده است.
مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران راهکارهای سند تحول
 در دهه آتی را در ۵ محور طبقه بندی کرد و ازگسترش نشاط اجتماعی دانش آموزان از طریق فعالیت هایی نظیر فیلم، شعر خوانی، ورزش، موسیقی، سفرهای جمعی، هنر، ادبیات، شرکت در مراسم هاو مطالعه هدفمند نام برد.

 هم چنین مدیرکل آموزش وپرورش شهر تهران، از افزایش سطح مهارت آموزی در دانش آموزان  ، مهارت ارتباط با دیگران و تقویت مهارت پرسشگری در دانش آموزان در راستای تربیت نسلی پرسشگر به جای پاسخگو ،سخنانی رابیان کرد.
 وی افزود : گفتگو، حلقه گمشده جامعه ماست باید تعامل و مدارا در بین  جوانان جامعه افزایش پیدا کند. آسیب های اجتماعی مانند آفتی است که محصولات باغ های ما را از بین می برد باید بر گسترش شبکه های اجتماعی و روابط پنهان، نظارت همه جانبه صورت گیرد و هم چنین  باید از ایجاد فرهنگ های دو گانه، رسمی و غیر رسمی جلوگیری کرد زیرا هویت ما  را از بین می برد.
مدیر کل
  آموزش و پرورش شهر تهران در پایان اظهار داشت ، مدعی نیستیم که  همه مشکلات حل می شود. این مشکلات از زمان میرزا حسن رشدیه بنیان گذار آموزش و پرورش نوین بوده و هست اما با  تدبیر و گفتمان سازنده می توان بسیاری از مشکلات را از بین برد.
درپایان مدیرکل از تعدادی معلمان بازنشسته سال ۹۷ منطقه ۲ تجلیل به عمل آورد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *