بزرگترین کارآفرینان دارای میانگین سنی ۲۲و۲۳سال هستند / اگر در دانشگاه، علم و عمل با هم باشد اتفاقات خوبی رقم خواهدخورد

زرافشان درمراسم تجلیل ازمنتخبین کنکوروالمپیادهای جهانی شهرتهران درسال۹۷ بیان کرد:
بزرگترین کارآفرینان دارای میانگین سنی ۲۲و۲۳سال هستند / اگر در دانشگاه، علم و عمل با هم باشد اتفاقات خوبی رقم خواهدخورد
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش صبح امروز با حضور در مراسم تجلیل از منتخبین کنکور و المپیادهای جهانی شهرتهران درسال۹۷ گفت: بزرگترین کارآفرینان امروز دارای میانگین سنی ۲۲ و۲۳سال هستند .

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه، علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در این مراسم اظهارکرد: این روزها در آموزش و پرورش فصل برگزاری مسابقات و المپیادهاست و شاهد حضور دانش‌آموزان توانمند در عرصه‌های مختلف هستیم.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش امروز باور دارد که هر دانش‌‌آموز دارای توانمندی و قابلیت‌های ویژه خودش است که باید در تعلیم و تربیت، شناسایی شده و زمینه بروز و شکوفایی آنها فراهم شود.

زرافشان افزود: به عنوان مثال، همزمان با این مراسم، جشنواره خوارزمی در حال برگزاری است تا به شناسایی دانش‌آموزانی که در عرصه علم و فناوری دارای رتبه و مقام هستند، بپردازد؛ همچنین در مسابقات فرهنگی و هنری، استعدادهای فرهنگی و هنری شناسایی می‌شوند.

وی به ورود برخی دانش‌‌آموزان در عرصه کارآفرینی اشاره کرد و ادامه داد: ما از دوره ابتدایی و اول متوسطه دانش‌آموزانی داریم که توانستند وارد عرصه کارآفرینی شوند و دانش‌آموزانی که در فضای مجازی بازارچه کارآفرینی ایجاد کنند.

معاون آموزش متوسطه وزیرآموزش و پرورش با بیان اینکه میانگین سنی کارآفرینان به شدت در حال کاهش است، گفت: امروز بزرگترین کارآفرینان دارای میانگین سنی ۲۲و ۲۳سال هستند که نشان می‌دهد زمینه بروز استعدادها فراهم شده است.

وی ادامه داد: استعدادهای خوب دانش‌آموزان ما در حال شکوفایی است و امروز جلسه تجلیل از آنهاست و قرار است این دانش‍ آموزان وارد عرصه دانشی دیگر به نام دانشگاه شوند.

زرافشان تصریح کرد: اگر دانشگاه صرفاً جایگاه دانش باشد خیلی اتفاق خاصی نمی‌افتد اما اگر محلی برای ترکیب دانش و عمل باشد، اتفاقات خوبی رقم می‌خورد؛ در رویکرد جدید آموزش و پرورش هم در کنار آموختن، به کار بستن مطرح هست که نتیجه آن توسعه می‌شود

وی با بیان اینکه ایران به لحاظ تعداد مهندس دارای رتبه سوم و چهارم است است، اظهار کرد: رشته‌های مهندسی نقش بالایی در توسعه دارند اما اگر این تعداد نتوانند شرایط کشور را مهیا کنند فقط دانش اندوزی‌ را انجام دادند.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: ما امروزه در عرصه بین‌المللی در حوزه‌های مختلف مورد ارزیابی قرار می‌گیریم و کشوری موفق است که بتواند خود و توانمندی‌هایش را نشان دهد.

وی اضافه کرد: رقابت و فعالیت‌ها در عرصه‌های نوآوری، فناوری و اقتصادی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و در همه اینها نیازمند آموزش و پرورش و دانشگاه مطلوب است یعنی دانشگاه و آموزش و پرورش عوامل مبنایی است و اول باید فراهم شود تا سایر بخش‌ها کار خود را به خوبی انجام دهند.

 
به اشتراک بگذارید :      
برگزیده ها

معاون دبیر کل شورای عالی آ…

تشریح لایحه نظام رتبه‌بندی معل…

در گردهمایی مشترک اعضای شو…

ترویج گفتمان همکاری و پرهیز ا…

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و رو…

بسیاری از تبلیغات موسسات کنکور…

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *