تربیت معلم ایران شایسته این است که جزو ۳ نظام برتر تعلیم و تربیت جهان قرار گیرد

دکتر خنیفر در مراسم روز پژوهش و سومین جشنواره پویش عنوان کرد:
تربیت معلم ایران شایسته این است که جزو ۳ نظام برتر تعلیم و تربیت جهان قرار گیرد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان دکتر خنیفر رییس دانشگاه فرهنگیان در مراسم روز ملی پژوهش و سومین جشنواره دانشجویی پویش با اشاره به گذشت یکصد سال تربیت معلم در ایران سابقه تربیت معلم ایران را ۲۰۷ سال دانست و خاطر نشان کرد: جشن انقلاب اسلامی در ایران مصادف بود با تاسیس مراکز تربیت معلم در کشور.

وی با اشاره به رسالت مراکز تربیت معلم در کشور تامین نیاز نیروی انسانی، تشکیلات جدید جمهوری اسلامی را از دیگر کارکردهای تربیت معلم در آغاز انقلاب دانست.

رییس دانشگاه فرهنگیان ضمن قدردانی از معاونت پژوهشی در راستای غنی سازی پژوهش در دانشگاه گفت: هیچ روشی بهتر از پژوهش و فکر نیست.

وی با بیان اینکه در کنار غرق کردن افراد در آموزش باید روش ارائه دهیم، گفت: شعار غربی ها در دوره رستاخیز علمی شان این بود که دانش به قدر کافی جلو رفته و اکنون نوبت پژوهش است و نوبت تفسیر جهان تمام شده و نوبت به تسخیر جهان شده است.

 خنیفر در ادمه تصریح کرد: ملت پیشرو در پژوهش همدیگر را مطالعه و الگو می گیرند چنانکه حضرت علی (ع) می فرمایند حکمت و دانش گمشده مومن است.

وی با بیان اینکه دانش وحشی و بی وطن است خاطر نشان کرد: علم را باید خود تعریف و در اختیار بگیرید و این ارتباط با تربیت افراد دارد.

رییس دانشگاه فرهنگیان رصد کردن مستمر یکدیگر را از ویژگی های ملت های پیش رو در پژوهش دانست و گفت: بخش زیادی از دنیای پژوهش جاسوسان علمی هستند، در دنیای کنونی برده داری افراد تمام شده و برده داری علمی و شکار مغز ها مورد توجه است.

وی الگوبرداری و بومی سازی و ارائه الگوهای ملی و مدل واره ها را ویژگی ملت های پیشرو در پژوهش عنوان و اظهار کرد:  برای پیش رو بودن در عرصه پژوهش باید آینده پژوهی کنید، برای پژوهش هزینه کنید.

دکتر خنیفر با بیان اینکه تربیت معلم ایران شایسته این است که جزو ۳ نظام برتر تعلیم و تربیت جهان قرار گیرد، افزود: باید به سمت تولیدات علمی مفید و کاربردی حرکت کنیم.وی میان رشته ای کار کردن و پرهیز از کپی برداری و راه های رفته را از دیگر ویژگی های پیش رو بودن دانست و بر نوآور بودن تاکید کرد.

رییس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه ملت های پیش رو در پژوهش به درس، روش و کارگاه پژوهشی نگاه مضاعف و ویژه ای دارند به پژوهشگران توصیه کرد: از روش های مدرن پژوهش استقبال و در این زمینه مطالعه داشته باشند.

وی برنامه یکصد سال تربیت معلم در ایران، غنی سازی پژوهش، استقبال از ایده های ناب، استقبال از چاپ آثار و برگزاری کارگاه های پژوهشی را از برنامه ها مهم  برشمرد و  انتشار حداقل یک مجله پژوهشی در هر استان را توصیه کرد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *