تشکیل کارگروه تولید یکپارچه مواد آموزشی پایه های اول تا سوم ابتدایی

 

 

به گزارش خبر روابط عمومی و امور بین الملل محمود امانی طهرانی مدیرکل دفتر برنامه ریزی و تالیف کتاب های درسی دوره ابتدایی و متوسطه نظری درباره فعالیت های دفتر تالیف اظهار کرد: از سال ۹۰ تا ۹۷ همسو ساز برنامه و کتاب‌های درسی را با اسناد تحولی در دستور کار قرار دادیم.

وی ادامه داد: مهم ترین اقدام در آموزش و پرورش امروزی احیای مدرسه است و همه جوانب  از قبیل معلم،  مدیر،  زمان،  ساختمان و غیره را شامل می‌شود؛  در واقع نمی توان انتظار داشته باشیم که آموزش و پرورش ما مثل سوئد و فنلاند و ژاپن باشند اما مدرسه ما مخروبه،  معلم ما فقیر و مدیر مدرسه دست و پا بسته باشد.

امانی طهرانی با اشاره به اینکه در همسو سازی مطالب درسی ادعای اجرای سند تحول بنیادین را نداریم،  گفت:در چند سال آینده، موظفیم به اجرای استاد تحولی، یعنی به انطباق با اسناد، دست بزنیم.

وی تصریح کرد: تولید حساب شده، با رعایت هم جوانب تولید علمی نیازمند زمان بود و این زمان باید قبل از اجرا تخصیص داده می‌شد مثلا یک بازه زمانی سه ساله صرف تولید یکجا می شد اما در عمل فرمولی که برای اجرای استاد تحولی، برنامه درسی ملی و وزارت آموزش و پرورش تحمیل شد، این بود که از پایه اول شروع شد بعد پایه دوم  و ششم و بعد پایه سوم و هفتم بصورت پله ای، تا الان که به پایه دوازدهم  رسیده ایم.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و تالیف کتاب های درسی دوره ابتدایی و متوسطه نظری افزود: این کار در اساس فرصت اجرای کامل اسناد تحولی را گرفت مثلا باید روی تصویب اهدای دوره های تحصیلی کار جدی می شد و این فرصت گرفته شده با باید روی تولید برنامه های درسی حوزه های تربیتی کارمی شد که نشد.

امانی طهرانی از تصویب اهداف دوره های تحصیلی به وسیله شورای عالی آموزش و پرورش خبر داد و گفت:  در چند سال آینده وضعیت کاملا متفاوت خواهد بود و  موظف به اجرای اسناد تحولی هستیم؛ یعنی به انطباق با اسناد اقدام خواهیم کرد.

وی افزود: کار بطور طبیعی باید از دوره ابتدایی آغاز شود و  الان به تولید یکپارچه مواد آموزشی پایه های اول تا سوم ابتدایی می اندیشیم و برای آن کارگروه کارشناسی تشکیل داده ایم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *