جایگاه ویژه معلم در نظام آموزشی کشورهای پیشرفته

جایگاه ویژه معلم در نظام آموزشی کشورهای پیشرفته

در نشست ویژگی‌های مشترک نظام‌های آموزشی مطرح شد

۱۳۹۷/۲/۱۸ ۱۷:۳۸

نشست ویژگی‌های مشترک نظام‌های آموزشی پنج کشور برتر در آزمون‌های بین‌المللی با سخنرانی مدیرعامل موسسه‌ی کانون فرهنگی آموزشی قلم‌چی در سالن آموزشی نمایشگاه کتاب تهران برگزار شد.

به ‌گزارش ستاد خبری و رسانه‌ای سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، در این نشست که به ویژگی‌های نظام‌ آموزشی کشورهای سنگاپور، فنلاند، ژاپن، کانادا و چین مربوط بود؛ کاظم قلم‌چی با اشاره به عوامل تعیین کننده در آموزش این کشورها گفت: آموزش در این کشورها به مدل‌های مختلف اجرا می شود اما برخی ویژگی‌ها از همان کودکی تا پایان سن مشخص حضور در مدارس بطور دایم برنامه‌ریزی می‌شود.

وی افزود: آماده کردن دانش‌آموزان برای آموزش رسمی، درگیر کردن بچه‌ها در چالش‌ها به جای ممتاز دانستن آنها از گزینه‌های متاثر در آزمون‌های بین‌المللی هستند.

قلم‌چی ادامه داد: در این کشورها روی گسترش دامنه‌ی واژگان دانش‌آموزان، رابطه‌ی صداها و حروف، مهارت‌های شمارشی و ارتباطی همراه با بازی آموزش داده می شود. همچنین مسائلی مانند رعایت نظم در کلاس جزو مهارتهای پیش‌نیاز دانش‌آموزان است که قبل از ورود به مدرسه یاد می‌گیرند.

وی با تاکید بر پرورش معلمان به طور متخصص در مدارس اظهار داشت: معلمان در این کشورها به روش خود تدریسی فعالیت می‌کنند. آنها به لحاظ آموزشی حمایت می‌شوند و دارای ارزش شخصیتی بالایی هستند. در استخدام معلمان جدید، معلم‌های پیشکسوت و قدیمی بیشتر از پیش مورد اهمیت قرار می‌گیرند، چراکه از آنها به عنوان استادان ورودی‌های جدید یاد می‌شود.

قلم‌چی ضمن اشاره به فرهنگ آموزشی ۵ کشور مذکور گفت: دانش‌آموزان این مدارس باید به حد مشخصی از تسلط آموزشی برسند و همه‌ی داشته‌های درسی بطور مشترک بین آنها تقسیم می‌شود. علاوه بر این دانش‌آموز قبل از هر چیز محتوا را یاد می‌گیرد.

سی‌و‌یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «نه به کتاب نخواندن» از تاریخ ۱۲ تا ۲۲ اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی (ره)

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *