خیّر مدرسه‌ساز دبیرستانی به‌نام “محمدرضا عارف” در یزد افتتاح کرد

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: استان یزد می‌تواند الگویی مناسب برای توسعه آموزشی کشور به منظور ورود به دهه پنجم انقلاب باشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس یزد، محمدرضا عارف در آیین افتتاح این دبیرستان خیّرساز که به همت بنیاد فرهنگی مصلی‌نژاد ساخته است، با بیان اینکه وضعیت استان یزد در بخش سخت افزاری آموزش و پرورش نامناسب است، تصریح کرد: علی‌رغم تلاش‌های متعددی که در حوزه توسعه کشور اتفاق افتاده، هنوز در بحث ساماندهی مدارس مشکلاتی وجود دارد.

وی در ادامه با اشاره به افزایش بیش از ۵۰ درصدی نرخ باسوادی در کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: توسعه آموزشی و فرهنگی کشور به مشارکت تمام مردم نیاز دارد.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی وضعیت مطلوب توسعه علم و فناوری و آموزش و پرورش در کشور را نتیجه احساس مسئولیت و مشارکت مستمر خیّرین مدرسه‌ساز در تمام استان‌های کشور دانست و ادامه داد: دستاوردهای امروز در حوزه تعلیم و تربیت مدیون معلمان و نخبگان فرهنگی است.

وی در بخش دیگری از سخنانش جایگاه آموزش و پرورش یزد را ناشی از  جذب بالای دانش‌آموزان عنوان کرد و افزود: صدر نشینی دانش‌آموزان یزدی به مدت ۲۵ سال در کنکور سراسری و موفقیت‌های علمی آن‌ها مرهون تلاش‌ها و دلسوزی معلمان یزدی است.

عارف توسعه همه جانبه کشور را مستلزم توسعه بیش از پیش علم و فناوری دانست و بیان کرد: فرهنگیان استان یزد باید در اجرایی کردن سند تحول آموزش و پرورش پیشرو باشند.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به دستاوردهایاستان یزد در حوزه علم و فناوری، خاطرنشان کرد: مسئولان و دست‌اندرکاران آموزشی یزد باید مسیر توسعه آموزشی استان را با دیگر استان‌های کشور به اشتراک بگذارند.

وی عنوان کرد و افزود: استان یزد می‌تواند الگویی مناسب برای توسعه آموزشی کشور به منظور ورود به دهه پنجم انقلاب باشد.

این مقام  مسئول در پایان سخنانش با بیان این که فعالان حوزه تعلیم و تربیت مسئولیت جدی در قبال توسعه کشور دارند، خاطرنشان کرد: توسعه کشور به برنامه اجرایی و دقیق نیاز دارد.

جذب ۳۵۰ میلیارد ریالی اعتبار خیّرین از ابتدای سال تاکنون

در ادامه، استاندار یزد با اشاره به مشارکت پرشور و گسترده خیّرین در یزد، افزود: خیّرین مدرسه‌ساز مهم‌ترین سرمایه اجتماعی استان یزد و کشور هستند.

محمدعلی طالبی در ادامه با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۳۵ میلیارد تومان اعتبارات خیّرین در حوزه‌های مختلف جذب شده است، گفت: علی رغم مشارکت مطلوب خیّرین ۳۰ درصد مدارس استان یزد فرسوده هستند.

وی  جذب بیش از پیش خیّرین را یکی از ضرورت‌های اجرایی برای ساماندهی و بهسازی مدارس فرسوده استان دانست و بیان کرد: خیّرین و مسئولان باید با بیشتر کردن دایره دید خود نیاز مدارس استان را شناسایی و نسبت به رفع آنها اقدام کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه استان یزد در ردیف اعتباری کشور جزو دهک آخر است، خاطرنشان کرد: ساماندهی مدارس استان یزد به مشارکت اقشار مختلف نیاز دارد.

همچنین در ادامه مدیرکل اداره نوسازی مدارس استان یزد تصریح کرد: دبیرستان دوره اول متوسطه پسرانه «محمدرضا عارف» در قالب ۱۰ کلاس درس، کتابخانه، نمازخانه، سالن ورزشی و سالن آمفی تئاتر با ۴ هزار مترمربع زیربنای آموزشی و اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد تومان ساخته شده است.

محمدرضا عارفی با توجه به اینکه میزان اعتبارات اختصاص یافته به استان یزد در سال ۹۴ مبلغ ۲۸۰ میلیارد ریال بود در سال ۹۵ با پیگیری‌های صورت گرفته به ۵۴۰ میلیارد ریال و در سال ۹۶ به ۷۶۰ میلیاد ریال افزایش یافت که رشدی معادل ۶/۲ برابر اعتبارات در سال ۹۶ نسبت به سال های گذشته را شاهد هستیم.

وی افزود: در حال حاضر ۱۴۶ پروژه نیمه تمام در استان وجود دارد که با پیگیریه‌ای صورت گرفته تعداد ۵۵ پروژه نیمه تمام در استان از محل اعتبارات ملی سال ۹۷ تامین اعتبار شد و حدود ۵۰۰ میلیارد ریال تخصیص اعتبار در نظر گرفته شده است که از این تعداد ۷۶ پروژه دارای پیشرفت فیزیکی حدود ۵۰ درصد میباشد.

شایان ذکر است، مراسم افتتاح این مدرسه با حضور نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، مدیرکل آموزش و پرورش استان و جمعی از فرهنگیان در یزد افتتاح شد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *