دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش : نقش معلم در آموزش و پرورش باید بازخوانی و دگرگون شود

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: به نهاد فرهنگی – تربیتی برای خوب زیستن و چگونه زیستن به عنوان اصلی‌ترین رویکرد سند تحول بنیادین نیازمندیم.

مهدی نوید دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در نشست سراسری و دوره آموزشی دانشجومعلمان رتبه‌های برتر کشور در کنکور سراسری که در باشگاه فرهنگیان برگزار شد با اشاره به نقش معلمان در تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش از کاستی‌های فراوانی رنج می‌برد که با وجود زحمات معلمان و مدیران هنوز پاسخگوی نیازهای جامعه در راستای اهداف خود نبودیم.
وی اظهار داشت: تحولات زیاد باعث شد که آموزش و پرورش نیازمند تحول جدی و اساسی باشد تا بتوان در خروجی‌ها موثر باشیم.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش افزود: به نهاد فرهنگی – تربیتی برای خوب زیستن و چگونه زیستن به عنوان اصلی‌ترین رویکرد سند تحول بنیادین نیازمندیم.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش با این تعریف سند بسیار فاصله دارد، گفت: هدف غایی سند تحول بنیادین زمینه‌سازی برای دستیابی به تربیت صحیح است و یکی از اصلی‌ترین مولفه که باید دگرگون، بازخوانی و بازتولید شود معلم است زیرا نقش بی بدیلی در تحول دارد.
نویدا تصریح کرد: دست اندارکاردان تدوین سند هم دغدغه داشتند که چه معلمی می‌تواند زمینه‌ساز دستیابی حیات طیبه باشد و صلاحیت حرفه‌ای داشته باشد.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به بازخوانی و دگرگونی نقش معلم، اضافه کرد: به موازات تدوین سند تاسیس دانشگاه فرهنگیان مطرح شد که اساسنامه آن را تنظیم کردیم و این دانشگاه در اولین فرصت‌های ممکن تاسیس شد.
وی درباره دو ماموریت جدی دانشگاه فرهنگیان گفت: پرداختن به تربیت و ورود دانشجومعلمان از جمله این ماموریت‌هاست. نیروها باید در آموزش و پرورش باخوانی و توانمند شوند و فهم درستی از سند داشته باشند.
نوید اشاره کرد: ماموریت دیگر آن تربیت مدیر برای آموزش و پرورش است زیرا آموزش و پرورش یک نظام برای تربیت مدیر ندارد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش تاکید کرد: ۱۰۶ هزار مدرسه مدیر و معلم دارند اما سیستم تربیت مدیر نداریم لذا لازم است یک رشته مدیریت یا دانشکده مدیریت ایجاد شود

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *