در نشست خبری معاون آموزش ابتدایی در استان خراسان رضوی با اصحاب رسانه بیان شد: انتخاب کتاب داستان توسط خود دانش آموزان انجام می شود و هرگونه تعیین کتاب داستان از سوی معلم، مدرسه، منطقه و استان و اخذ هزینه غیر مجاز می باشد.

رضوان حکیم زاده در نشست خبری که در دانشگاه فرهنگیان برگزار گردید، اظهار داشت: دانش آموزان در انتخاب کتاب آزاد می باشند و هرگونه تعیین کتاب داستان از سوی معلم، مدرسه، منطقه و استان ممنوع است.

به گزارش معاونت آموزش ابتدایی، رضوان حکیم زاده در نشست خبری که در دانشگاه فرهنگیان برگزار گردید، اظهار داشت: شورای آموزش و پرورش به اتفاق آرا تصمیم بر حذف مدارس سمپاد گرفتند و دلیل آن نیز این بود که دانش آموزان به مدرسه می روند تا مهارت های زندگی را آموزش ببینند، نه اینکه مهارت تست زدن ریاضی و علوم را فرا گیرند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این که سند تحول بنیادین محور تربیت در مقطع ابتدایی است بیان کرد: دانش آموزان باید در مدارس رشد متوازن و مهارت های زندگی را آموزش ببینند.

وی با بیان این که این آزمون ها و مدارس در هفت و نیم میلیون دانش آموز دوره ابتدایی استرس ایجاد می کرد و موجب آسیب به کودکان می گردد افزود: این اقدام یک جنابت خاموش در حق کودکان ابتدایی است.

حکیم زاده اظهار داشت: توجه به استعدادهای برتر امر صحیحی بوده اما استفاده از شیوه های کنونی غیرمنطقی و آسیب رسان است.

وی گفت: نظام های پیشروی دنیا روش های متعددی در حوزه جذب استعدادها دارند و جداسازی به ندرت و در شرایط خاص اتفاق می افتد و بیشتر تاکید بر غنی سازی محیط یادگیری کلاس است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اعلام این که طبق بررسی های انجام شده پیک های نوروزی تاثیری بر تعمیق و تثبیت یادگیری دانش آموزان نداشت، افزود: در سال جاری سه موضوع داستان گویی، داستان نویسی و داستان خوانی در ایام نوروز با دستور وزیر محترم  به استانها ابلاغ شده تا مهارت های خواندن، نوشتن و خلاقیت را در  دانش آموزان ارتقا دهد.

حکیم زاده تصریح کرد: انتخاب کتاب داستان توسط خود دانش آموزان انجام می شود و هرگونه تعیین کتاب داستان از سوی معلم، مدرسه، منطقه و استان و اخذ هزینه در این مورد غیر مجاز می باشد.

وی به اجرای طرح شهاب در دوره ابتدایی به منظور جذب استعدادهای دانش آموزان اشاره و بیان کرد: این طرح امسال با قوت زیاد در دوره اول متوسطه وارد می شود.

وی از مسئولین درخواست نمودند که در جذب نیروی انسانی امسال به حساسیت در جذب معلمین ابتدایی توجه ویژه داشته باشند، چرا که کمبود نیروی انسانی در مقطع ابتدایی نگران کننده است.

وی با اعلام این که تعداد دانش آموزان اتباع خارجی در کشور ۱۱ درصد از سال گذشته افزایش داشته است گفت: ۳۰ هزار  و ۸۰۰ نفر از دانش آموزان را راهبران آموزشی شناسایی و به مدارس جذب کردند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *