رئیس کمیسیون اصل نود مجلس در استودیو الفبا؛ آموزش‌وپرورش زمینه زندگی اجتماعی مناسب دانش آموزان را فراهم کند

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس از آموزش‌وپرورش خواست تا زمینه‌سازی برای زندگی اجتماعی مناسب دانش آموزان پس از فارغ‌التحصیلی را انجام دهد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش پرورش، در ادامه سلسله برنامه‌های مهمان آشنا استودیو الفبا، داوود محمدی، نماینده مردم قزوین و آبیک در مجلس شورای اسلامی، مهمان  برنامه بود.

وی با اشاره به ویژگی‌های وزارت آموزش‌وپرورش در مورد اینکه نقشه راه آن مشخص و معین است، گفت: درحالی‌که بسیاری از سازمان‌ها و دستگاه‌های دیگر هنوز برنامه جامع درازمدتی را مشخص نکرده‌اند، از این منظر وزارت آموزش‌وپرورش در موقعیت مناسب‌تری قرار دارد.

این نماینده مردم در مجلس گفت: انتظارم به‌عنوان یک شهروند در چند محور است و می‌خواهم دانش آموزان در مدرسه ارتباط دوسویه داشته باشند و معلم و دانش‌آموز باهم مکالمه و گفتگو داشته باشند تا زمینه‌سازی برای ابراز دانش آموزان اتفاق بیافتد و آموزش‌وپرورش در این مسیر می‌تواند بسترسازی مناسبی انجام دهد تا زمینه ابراز طرح نظرات و عقاید دانش آموزان ایجاد شود و باید محیط مدرسه طوری شود که مدام استعدادها کشف شود و به‌جای اینکه هرچند وقت یک‌بار استعداد فردی کشف شود، محیط طوری باشد که استعدادهای همه افراد کشف و زمینه بروز و ظهور یابد.

داوود محمدی با اشاره به مهارت‌آموزی دانش آموزان جهت حضور در جامعه گفت: دانش آموزان پس از دوازده سال تحصیل در مدرسه باید بتوانند آماده زندگی در جامعه شوند و سازگاری خوبی در اجتماع، خانواده و محیط کار داشته باشند و درمجموع بتوانند زندگی اجتماعی مناسبی در جامعه داشته باشد و آموزش‌وپرورش باید تلاش کند تا چنین خروجی داشته باشد.

وی در ادامه افزود: آموزش‌وپرورش به‌صورت شکلی ارتباط بین اولیا و مدارس ایجاد کرده است اما این ارتباط عمیق و قوی نیست. بخش عمده‌ای از زندگی دانش آموزان در خانواده و مدرسه است و اگر ارتباط خوبی بین این دو نهاد وجود داشته باشد می‌تواند تأثیر عمیقی بر دانش‌آموز داشته باشد و مشکلاتش را حل کند و تبادل اطلاعات این دو نهاد در شکوفایی استعدادهای دانش‌آموز بسیار اثربخش و مفید خواهد بود

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *