متن نامه انجمن ناشران آموزشی به اعضای انجمن به منظور انتخاب مدیر اجرایی

اعضای محترم انجمن فرهنگی ناشران آموزشی

با سلام و احترام

با توجه به نزدیک شدن زمان برگزاری بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از طرف هیئت مدیره انجمن مقرر شد تا مدیر اجرایی نمایشگاه از بین اعضای محترم انجمن با شرایط مندرج در آیین نامه اجرایی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران مصوب 15/11/94 انتخاب شود .

لذا خواهشمنداست درصورت تمایل به کاندید شدن ، با مطالعه و عنایت به مفاد آیین نامه مذکور حداکثر تا روز شنبه مورخ 8/12/94 اطلاعات خواسته شده در ماده 4 آیین نامه اجرایی را به همراه درخواست کتبی خود به دفتر انجمن تحویل فرمایید . شایان ذکراست از بین کسانی که برای مدیریت اجرایی کاندید می شوند با توجه به ماده های 1 و 4 آیین نامه اجرایی ، توسط هیئت مدیره انتخاب خواهد شد .

درضمن جهت مشاهده  آیین نامه اجرایی درسایت انجمن به نشانی : afnam.ir مراجعه فرمایید .

 

با تشکر

انجمن فرهنگی ناشران آموزشی


بازدید جناب آقای دکتر محمدیان از دیدارگاه کتاب و برگزاری جلسه ای پربار با تعدادی از ناشران

خوشبختانه در این روزها اتفاقات رنگارنگ و عموما دلچسبی برای ناشران آموزشی رخ داده است از جمله بازدید جناب آقای دکتر محمدیان از دیدارگاه کتاب و برگزاری جلسه ای پربار با تعدادی از ناشران حاضر در دفتر مدیریت نمایشگاه .

2

در این دیدار معاون محترم و فرهیخته آموزش و پرورش برگزاری دیدارگاه کتاب را کاری بسیار سودمند و مناسب معرفی کردندو قرار شد سال آینده قفسه ای به کتاب های برگزیده آموزش و پرورش دراین دیدارگاه اختصاص یابد همچنین کتابنامه های رشد نیز مهمان قفسه های دیدارگاه کتاب امسال شدند . در گفت گوی شفاف و صمیمانه ای که پس از بازدید از دیدارگاه با دکتر محمدیان ومعاونان محترمشان داشتیم قرار بر این شد که پس از پایان نمایشگاه کتاب چند جلسه ی پی در پی با حضور نمایندگان ناشران آموزشی و شخص جناب آقای محمدیان برگزار شود تا فاصله ای که در این سال ها میان آموزش و پرورش و ناشران آموزشی پدید آمده است از میان برداشته شود و مشکلات و اختلاف نظرهامان را رو در رو در بوته نقد و گفتگو قرار دهیم تا بهترین و کم گزندترین راه حل بری رفع یا دست کم کم رنگ شدن این اختلاف ها پیدا و سریعا اجرا شود . جناب دکتر محمدیان بسیار مایل بودند که خود ناشران آموزشی محصولاتشان را با اهداف کلان آموزشی کشور همراه سازند و نیازی به ساز و کار دیگری نباشد . جناب آقای دکتر سلگی مدیر کل توسعه کتاب و کتاب خوانی وزارت ارشاد نیز در بازدید از دیدارگاه کتاب راهکاری مشابه را برای تعامل با وزارت آموزش و پرورش بسیار مناسب و عملی دانستند .

 

31


گزارش اولین جلسه هيئت مديره انجمن فرهنگی ناشران آموزشی با حضور اعضای جدید

اولين جلسه انجمن بلافاصله پس از انتخاب اعضای جديد در انتخابات صورت گرفت كه در اولين جلسه با رأي مخفي مسئوليت‌ها به شرح زير واگذار شد:

رئيس هيات مديره: جناب علي صادقيه مدير انتشارات علمي فار

مدير مسئول: جناب هامون سبطي مدير نشر دريافت

نايب رئيس هيات مديره: …

خزانه‌دار: جناب سعيد شبقره مدير انتشارات شبقره

دبير جلسات: جناب وحيد تمنا مدير انتشارات مشاوران آموزش

مهم‌ترين اقدامات انجام گرفته در اين مدت:

موضوع اول: آماده‌سازي برگه‌ي نظرسنجي در ارتباط با اولويت‌بندی اهدافي كه هيات مديره مي‌بايستي در پيش بگيرد.

براي اولين بار در تاريخ انجمن، با نظرسنجي از اعضاي انجمن براي اهداف انجمن فرهنگي ناشران آموزشي اولويت‌بندی انجام گرفت.

اين برگه‌ي نظرسنجي به اعضای انجمن ارسال گرديد و پس از دو هفته فرصتي كه داده شد، نتايج آن به شرح زير گشت:

اهداف                                                                                        تعداد نفر/ رأی

1 – ارتقاء سطح آموزشي و  فرهنگی کتابهای ناشران                                    6

2 – ارتقاء سطح کمی تولید و گسترش امکانات بازار توزیع و فروش                6

3 – تشکیل کلاسهای آموزشی یا مشاوره                                              12

4 – اعطای تسهیلات                                                                            4

5 – برگزاری نمایشگاهها                                                                      13

6 – ارتباط با آموزش و پرورش                                                               12

7 – ارتباط با وزارت ارشاد                                                                    10

8 – ارتباط با اتحادیه ناشران                                                                  2

9 – افزودن اعضا                                                                                  5

تصميم بر اين بود كه پنج مورد از موارد اولويتي فوق را در دستور كار هيات مديره قرار دهيم و در اين رابطه فعاليت كنيم كه به ترتيب چنين شد:

رتبه اول : برگزاری نمایشگاه‌ها

رتبه دوم : ارتباط مؤثرتر با آموزش و پرورش

رتبه سوم : تشکیل کلاس‌های آموزشی یا مشاوره

رتبه چهارم : ارتباط مؤثرتر با وزارت ارشاد

رتبه پنجم : ارتقاء سطح کمّی تولید و گسترش امکانات بازار توزیع و فروش

موضوع دوم: ايجاد ساختار براي فعاليت‌هاي مختلف انجمن:

در طي سال‌هاي گذشته، انجمن فعاليت‌هاي زيادي انجام داده است اما به دليل عدم وجود ساختار در تشكيلات آن، هر هيات مديره‌اي كه انتخاب شد، مجبور شد كه كارها را از ابتدا شروع كند و به همين دليل در اين دوره اعضاي هيات مديره به توافق رسيدند كه كارها را با توجه به ساختارسازي پيش ببرند. در بدو امر موضوع مصوب شده به اين روال درآمد:

– «روش اجرايي كارهاي مربوط به انجمن پروژه محور باشد»

– «مجريان پروژه مي‌توانند از اعضاي هيات مديره يا از اعضاي انجمن و يا در صورت نياز از بيرون از انجمن باشند.»

– « در هر پروژه پنج فاکتور الزاما”رعایت خواهد شد:

1- تعیین بودجه

2- زمان بندی و فاز بندي کارها

3- تعیین نحوه ارزیابی

4- نمایش در سایت انجمن

5- وجود ناظر یا ناظران براي پروژه

موضوع سوم: تعيين دو نفر از اعضاي انجمن براي بررسي درخواست‌هاي عضويت:

«جناب قاسمي» بازرس محترم و «جناب سبطي» مدير مسئول انجمن مسئوليت اين امر را بر عهده گرفتند كه تقاضاهايي كه تاكنون داده شده بررسي شد و نواقص پرونده‌ها به اطلاع ناشران رسيد.

 

گزارش جلسات تا تاریخ : 8/20/ 1394


مدارک مورد نیاز جهت عضویت در انجمن

1- کپی پروانه نشر (حداقل یکسال از  فعالیت آن گذشته باشد و یکسال اعتبار داشته  باشد)

2- کپی شناسنامه وکپی کارت ملی مدیرمسئول

3- کپی آخرین مدرک تحصیلی

4- دو قطعه عکس

5- ارسال حداقل 5 عنوان کتاب آموزشی

6- فهرست کتابهای منتشرشده ( خانه کتاب )

7- درخواست کتبی عضویت درانجمن فرهنگی ناشران آموزشی

8- پرداخت مبلغ 3,000,000 ریال به عنوان ورودیه

توضیحا”درصورتیکه تعداد عنوان کتابهای منتشرشده کمتر از 50  باشدحق عضویت ماهیانه 250,000 ریال و از 50  تا 100 عنوان ماهیانه 300,000 ریال و از 100 عنوان بیشتر ماهیانه 800,000 ریال خواهد بود .

9-تعهدنامه پرداخت حق عضویت (به شرح ذیل)


بخشنامه انتقال بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به شهر آفتاب

photo_2016-03-08_21-47-38photo_2016-03-08_21-47-24photo_2016-03-08_21-47-46