اعطای تسهیلات برای تاسیس، نوسازی و تجهیز مراکز فروش کتاب

با عنایت به قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در اجرای ماده ۴ آیین­ نامه نحوه پرداخت یارانه در حوزه نشر همچنین تحقق اهداف سند چشم­ انداز  با عنایت به قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در اجرای ماده ۴ آیین­ نامه نحوه پرداخت یارانه در حوزه نشر همچنین تحقق اهداف سند چشم ­انداز تقویت بنیان­ های اصلی نشر، ایجاد زمینه ­های مناسب تسهیل دسترسی مصرف کنندگان به کتاب، معاونت امور فرهنگی در نظر دارد نسبت به اعطای تسهیلات مورد نیاز برای تاسیس، نوسازی و تجهیز مراکز فروش کتاب در مناطق کمتر برخوردار اقدام نماید. متقاضیان می ­توانند درخواست­ های خود را به انضمام نمونه کاربرگ طرح توجیهی کتابفروشی(برای دانلود نمونه کاربرگ اینجا کلیک نمایید) بارگذاری شده در همین سایت،تکمیل و به دبیرخانه مربوطه، واقع در میدان بهارستان، خیابان کمال­ الملک، ساختمان مرکزی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، طبقه دوم دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی اتاق ٢۵٩ یا به نشانی ایمیلketab@farhang.gov.ir ارسال نمایند.

ساعت پاسخ گویی تلفنی واحد وام  از ساعت ٨:٣٠ تا ١٢:٣٠

توجه: به درخواست های ناقص ترتیب اثر داده نمی شود

تلفن هماهنگی ٣٨۵١٢۴٨٧

مدارک مورد نیاز:

١- رزومه کتابفروشی و صاحب امتیاز

٢- تکمیل کاربرگ وام

٣- تصویر پروانه کسب

۴- تصویر کارت ملی

۵- جدول آنالیز هزینه های اجرای طرح

۶- تصویر صفحه اول سند ملکی یا اجاره نامه


ارائه تصویر اصلی فیپای اخذ شده از کتابخانه ملی

ارائه تصویر اصلی فیپای اخذ شده از کتابخانه ملی

نظر به مشکلات پیش آمده در موضوع فیپای استفاده شده در فایل های ارسالی از سوی ناشران محترم، نظر به مشکلات پیش آمده در موضوع فیپای  استفاده شده در فایل های ارسالی از سوی ناشران محترم، از تاریخ ٩۶/٠٣/١۶ ارائه تصویر اصل فیپای اخذ شده از کتابخانه ملی به صورت یک صفحه کامل در فایل  بار گذاری کتاب الزامی است و  از تاریخ اعلام شده به درخواست هایی که فاقد این صفحه باشند؛ ترتیب اثر داده نمی شود.


رئیس سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران منصوب شد

رئیس سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران منصوب شد

وزیر ارشاد در حکمی محسن جوادی را به‌عنوان رئیس سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران منصوب کرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نقل از روابط عمومی مرکز، در حکم سیدعباس صالحی خطاب به محسن جوادی آمده است:
«به منظور برگزاری هر چه با شکوه‌تر سی‌ودومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در اردیبهشت ۱۳۹۸ و ضرورت تحقق مصوبات شورای سیاست‌گذاری، با توجه به مراتب تعهد، تخصص و سوابق ارزشمند فرهنگی جنابعالی، به موجب این حکم به عنوان رئیس سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران منصوب می‌شوید.
امید است با استعانت از خداوند متعال، در سایه همکاری و مشارکت تشکل‌های حوزه نشر و همراهی مدیران و همکاران در معاونت امور فرهنگی و موسسه مجری و تعامل با سازمان های فرهنگی مرتبط در برگزاری هر چه مطلوب تر این رویداد بزرگ فرهنگی موفق باشید.»

نمایشگاه‌های استانی کتاب پس از ۷ ماه وقفه ازسرگرفته شد

نمایشگاه‌های استانی کتاب پس از ۷ ماه وقفه ازسرگرفته شد

پس از ۷ ماه وقفه در برگزاری نمایشگاه‌های استانی کتاب، اولین نمایشگاه کتاب استانی در سال جاری، از ۲۰ تا ۲۵ شهریور در استان آذربایجان غربی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران از آغاز ثبت‌نام ناشران برای حضور در ۵ نمایشگاه کتاب استانی که در ماه مهر برگزار می‌شود، خبر داد.

ناشران سراسر کشور از امروز (۱۰ شهریور) می‌توانند به پایگاه الکترونیکی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران به آدرس www.icfi.ir مراجعه و برای حضور در این نمایشگاه‌ها ثبت‌نام کنند.

بر این اساس، نمایشگاه کتاب اردبیل از ۱ تا ۶ مهر، نمایشگاه کتاب زنجان از ۹ تا ۱۴ مهر، نمایشگاه کتاب کردستان از ۱۸ تا ۲۳ مهر، نمایشگاه کتاب گلستان از ۱۸ تا ۲۳ مهر و نمایشگاه کتاب آذربایجان شرقی از ۲۹ مهر تا ۴ آبان برگزار می‌شود.

نمایشگاه‌های کتاب استانی با حمایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به همت موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها برگزار می‌شود. سال گذشته بیش از ۲۶ نمایشگاه کتاب استانی برگزار شد.


“کارگاه آموزشی بیمه تأمین اجتماعی”

 

سازمان تأمین اجتماعی اداره کل فرهنگی و اجتماعی کارفرمایان و سازمان‌ها

با همکاری کمیسیون آموزش اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران

برگزار می‌کند

کارگاه آموزشی “آشنایی با موضوعات بیمه تأمین اجتماعی ”

 

فرم ثبت نام 

fainal.poster.979797

 


سامانه ثبت نام نمایشگاه های فرهنگی

به سامانه ثبت نام نمایشگاه های فرهنگی خوش آمدید

قابل توجه ناشران محترم :

۱٫نتایج نمایشگاه ارومیه اعلام شد. تاریخ تحویل بار به باربری چهارشنبه ۱۴شهریور

زمان تحویل غرفه: ۱۹شهریور ساعت ۱۴(آدرس: شیخ تپه، محل دائمی نمایشگاه های ارومیه)

۲٫ثبت نام نمایشگاه های کتاب  استان های آذربایجان شرقی /گلستان/اردبیل/زنجان/ کردستان /از تاریخ ۹۷/۰۶/۱۰آغاز گردید.

برای آگاهی بیشتر به پنل کاربری خود مراجعه نمایید.


تبلیغات؛ رمز موفقیت برای حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی

گفت‌وگو با نماینده انجمن زنان ناشر در نمایشگاه کتاب فرانکفورت ۲۰۱۸

بخش مهمی از فعالیت‌های جاری در نشر ایران طی سال‌های اخیر از مسیر عرضه فعالیت‌های تشکل‌های نشر و حضور نمایندگان آن‌ها در رویدادهای جهانی عرصه کتاب، در دنیا معرفی‌شده است و در این میان انجمن زنان ناشر به‌عنوان یکی تشکل‌های تخصصی صنفی که نماینده حضور قشری ویژه از فعالان نشر در ایران است، در سال‌های گذشته حضوری مستمر در رویدادهای جهانی عرصه نشر داشته است. مریم ظهوریان در آستانه حضور دوباره این انجمن در نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت به تشریح برخی از فعالیت‌های تشکل‌های نشر ایران و کارنامه آن‌ها در این نمایشگاه پرداخته است.

خانم ظهوریان ارزیابی شما از تمایل و تلاش تشکل‌های نشر ایران برای تأثیرگذاری و نقش‌پذیری در فضای نشر بین‌الملل چیست؟

ببنید؛ تشکل‌های نشر برای حضور در فضای بین‌الملل باید حداقل‌هایی را رعایت کنند،‌ به‌عنوان‌مثال تشکل‌هایی نشر خود متشکل از ناشران مرتبط با یک موضوع خاص هستند مانند انجمن زنان ناشر که متشکل از ناشران کتاب‌های آموزشی، دانشگاهی، دفاع مقدس یا زنان و… هستند،‌ مهم‌ترین وظیفه‌شان در این قسم حضورهای بین‌المللی،‌ آماده کردن فضایی برای نمایش فعالیت بهتر ناشران عضوشان است،‌ ناشران وقتی تحت یک مجموعه هستند در رویدادهایی مانند یک نمایشگاه جهانی بهتر روئیت می‌شوند و در ارائه و معرفی خود موفق‌ترند. بر همین اساس فکر می‌کنم بسته به میزان فعالیت تشکل‌ها در این منظور می‌شود موفقیت یا عدم موفقیت آن‌ها را ارزیابی کرد

با این مقدمه بفرمایید که موانع پیش روی تشکل‌ها برای معرفی شدن در نمایشگاه‌های جهانی کتاب چیست؟

وقتی ناشری می‌خواهد پا را از محدوده جغرافیایی خود فراتر بگذارد و با همتای خارجی خود هم‌آوردی داشته باشد، باید بتوانند رقابت سالمی را نیز با آن‌ها در حیطه حرفه‌ای داشته باشند، وقتی نیتی هست تا ناشر ایرانی در قد و قواره جهانی ظاهر شود باید تلاش مضاعفی هم داشت تا فعالیت آن‌ها به حدود استاندارد جهانی برسد، اگر در این میان به دنبال مانع و رفع آن هستیم باید به دنبال کشف و رفع موانعی باشیم که ما را در عرصه نشر بین‌الملل کم‌رنگ جلوه می‌دهد. درواقع باید کشف موانع و ایجاد استانداردهایی بود که می‌توان در این راه قابل‌رؤیت است.

در سال‌های اخیر شاهد یک فضای تعاملی برای حضور تشکل‌های نشر در نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب ازجمله فرانکفورت از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستیم. این موضوع تا چه اندازه مثمر ثمر بوده است؟

من این فضاسازی را بسیار مثبت دیده‌ام.‌ ما در نمایشگاه‌های مختلفی در سطح بین‌الملل شرکت می‌کنیم که این حضورها مسلماً با ضعف و قدرت‌هایی همراه بوده است، اما در نمایشگاه فرانکفورت به‌خصوص در طی چند سال اخیر تلاش‌های خوبی از سمت وزارت ارشاد برای حضور تشکل‌ها و ناشران فراهم‌شده است. اگر تشکلی باشد که بخواهد در چنین فضایی که در سطح نخست جهان است، ایفای نقش کند، فضای خوبی برای حضور در اختیارش است. ممکن است استانداردها صددرصدی نباشد، اما در مسیر بهبود و کمال است.‌ با توجه به موانع و محدودیت‌هایی که ما در ایران در عرصه نشر بین‌الملل دارد، حضور هر ساله آن‌ها ممکن است تلاش بیشتری را بطلبد اما نتایج بهتری نیز در انتظار است.

شما به‌عنوان یک فعال صنفی تا چه اندازه برای حضور استاندارد در نمایشگاه‌های بین‌المللی برنامه‌ریزی دارید؟

مسئله اصلی این است که وقتی می‌خواهیم در عرصه بین‌الملل حاضر شویم، باید استانداردهای خاصی را رعایت کنیم،‌ باید مقید باشیم ازنظر اخلاقی و حقوقی تمام فاکتورها و آیتم‌های حاکم بر فضای نشر بین‌الملل را رعایت کنیم. درست است که ما عضو کپی‌رایت نیستیم،‌ اما از نظر اخلاقی و حقوقی تک‌تک ناشران باید به این قائل باشند که تمام ضوابط و معیارها برای حضور در چنین رویدادی را رعایت کنند و ما نیز خود را جدای از این نمی‌دانیم

خانم ظهوریان ایام برپایی نمایشگاه کتاب فرانکفورت نزدیک است، کارنامه خودتان و هدفتان از حضور در این رویداد را توضیح بدهید.

برای اینکه ما خودمان را در عرصه فرهنگی و نشر نشان دهیم باید همه تلاشمان را بکنیم. حوزه فعالیت ما حوزه زنان است و می‌طلبد فعالیت ناشران زن ایرانی بیشتر از این معرفی شود، طبق تجربیات سال‌های گذشته این که زنان در عرصه فرهنگ و نشر دستی به قلم دارند،‌ در خارج از ایران خیلی خود را نشان نداده بود، در این چند سال ما در این زمینه فعالیت کردیم که بازخوردی عالی داشت و باورهای غربی‌ها را نسبت به این مسئله تغییر داد. این اشتیاق البته در مقابل وضعیت ما را نیز حساس‌تر کرده است و باید با حساسیت بیشتری وارد این عرصه شویم.

ما در سال‌های پیش برای این منظور کاتالوگ هم داشتیم و امسال نیز ۱۱۰ عنوان کتاب که طی دو سه مرحله ارزیابی و معیار سنجی شده است را آماده معرفی کردیم. همچنین در حوزه زنان و وضعیت فرهنگی و اجتماعی زنان چندین کتاب ویژه را نیز ارائه خواهیم کرد.

شما از وضعیت غرفه ایران در این نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب طی سال‌های اخیر راضی هستید؟

من وضعیت غرفه ملی ایران را مثبت دیدم و می‌شود حس کرد که این غرفه در سال‌های اخیر روند ایجاد و اداره‌اش کاملاً رو به پیشرفت بوده است و حتی پیشنهاد‌ها حاضران در ایجاد آن موردتوجه قرارگرفته است و به کار گرفته‌شده است. البته موفقیت این غرفه بستگی دارد به اینکه ما بخواهیم چگونه از آن بهره‌برداری کنیم. من احساس می‌کنم تمام تشکل‌ها باید به‌عنوان بازوی اجرایی غرفه ملی ایفای نقش کنند تا سال‌به‌سال از بهره‌وری بیشتری استفاده کنیم.

مهم‌ترین انتظاری که از بخش دولتی برای بهینه‌سازی فضای این غرفه دارید چیست؟

ما هم به‌عنوان ناشران خصوصی و هم به‌عنوان تشکلی که در حوزه خاص با ناشران خصوصی فعال هستیم انتظار داریم امکانات تبلیغاتی بهتری در این زمینه برایمان فراهم باشد، تبلیغاتی که به اعتبار بیشتر و هزینه اقتصادی بیشتر برای ناشران منجر می‌شود.‌ اگر این اتفاق مهیا باشد، ناشران هم تلاش می‌کند تا محتوای کار خود را ارتقا دهند و تلاش بیشتری برای فروش رایت کتاب خواهد داشت.

مقدمه: بخش مهمی از فعالیت‌های جاری در نشر ایران طی سال‌های اخیر از مسیر عرضه فعالیت‌های تشکل‌های نشر و حضور نمایندگان آن‌ها در رویدادهای جهانی عرصه کتاب، در دنیا معرفی‌شده است و در این میان انجمن زنان ناشر به‌عنوان یکی تشکل‌های تخصصی صنفی که نماینده حضور قشری ویژه از فعالان نشر در ایران است، در سال‌های گذشته حضوری مستمر در رویدادهای جهانی عرصه نشر داشته است. مریم ظهوریان در آستانه حضور دوباره این انجمن در نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت به تشریح برخی از فعالیت‌های تشکل‌های نشر ایران و کارنامه آن‌ها در این نمایشگاه پرداخته است.

خانم ظهوریان ارزیابی شما از تمایل و تلاش تشکل‌های نشر ایران برای تأثیرگذاری و نقش‌پذیری در فضای نشر بین‌الملل چیست؟

ببنید؛ تشکل‌های نشر برای حضور در فضای بین‌الملل باید حداقل‌هایی را رعایت کنند،‌ به‌عنوان‌مثال تشکل‌هایی نشر خود متشکل از ناشران مرتبط با یک موضوع خاص هستند مانند انجمن زنان ناشر که متشکل از ناشران کتاب‌های آموزشی، دانشگاهی، دفاع مقدس یا زنان و… هستند،‌ مهم‌ترین وظیفه‌شان در این قسم حضورهای بین‌المللی،‌ آماده کردن فضایی برای نمایش فعالیت بهتر ناشران عضوشان است،‌ ناشران وقتی تحت یک مجموعه هستند در رویدادهایی مانند یک نمایشگاه جهانی بهتر روئیت می‌شوند و در ارائه و معرفی خود موفق‌ترند. بر همین اساس فکر می‌کنم بسته به میزان فعالیت تشکل‌ها در این منظور می‌شود موفقیت یا عدم موفقیت آن‌ها را ارزیابی کرد

با این مقدمه بفرمایید که موانع پیش روی تشکل‌ها برای معرفی شدن در نمایشگاه‌های جهانی کتاب چیست؟

وقتی ناشری می‌خواهد پا را از محدوده جغرافیایی خود فراتر بگذارد و با همتای خارجی خود هم‌آوردی داشته باشد، باید بتوانند رقابت سالمی را نیز با آن‌ها در حیطه حرفه‌ای داشته باشند، وقتی نیتی هست تا ناشر ایرانی در قد و قواره جهانی ظاهر شود باید تلاش مضاعفی هم داشت تا فعالیت آن‌ها به حدود استاندارد جهانی برسد، اگر در این میان به دنبال مانع و رفع آن هستیم باید به دنبال کشف و رفع موانعی باشیم که ما را در عرصه نشر بین‌الملل کم‌رنگ جلوه می‌دهد. درواقع باید کشف موانع و ایجاد استانداردهایی بود که می‌توان در این راه قابل‌رؤیت است.

در سال‌های اخیر شاهد یک فضای تعاملی برای حضور تشکل‌های نشر در نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب ازجمله فرانکفورت از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستیم. این موضوع تا چه اندازه مثمر ثمر بوده است؟

من این فضاسازی را بسیار مثبت دیده‌ام.‌ ما در نمایشگاه‌های مختلفی در سطح بین‌الملل شرکت می‌کنیم که این حضورها مسلماً با ضعف و قدرت‌هایی همراه بوده است، اما در نمایشگاه فرانکفورت به‌خصوص در طی چند سال اخیر تلاش‌های خوبی از سمت وزارت ارشاد برای حضور تشکل‌ها و ناشران فراهم‌شده است. اگر تشکلی باشد که بخواهد در چنین فضایی که در سطح نخست جهان است، ایفای نقش کند، فضای خوبی برای حضور در اختیارش است. ممکن است استانداردها صددرصدی نباشد، اما در مسیر بهبود و کمال است.‌ با توجه به موانع و محدودیت‌هایی که ما در ایران در عرصه نشر بین‌الملل دارد، حضور هر ساله آن‌ها ممکن است تلاش بیشتری را بطلبد اما نتایج بهتری نیز در انتظار است.

شما به‌عنوان یک فعال صنفی تا چه اندازه برای حضور استاندارد در نمایشگاه‌های بین‌المللی برنامه‌ریزی دارید؟

مسئله اصلی این است که وقتی می‌خواهیم در عرصه بین‌الملل حاضر شویم، باید استانداردهای خاصی را رعایت کنیم،‌ باید مقید باشیم ازنظر اخلاقی و حقوقی تمام فاکتورها و آیتم‌های حاکم بر فضای نشر بین‌الملل را رعایت کنیم. درست است که ما عضو کپی‌رایت نیستیم،‌ اما از نظر اخلاقی و حقوقی تک‌تک ناشران باید به این قائل باشند که تمام ضوابط و معیارها برای حضور در چنین رویدادی را رعایت کنند و ما نیز خود را جدای از این نمی‌دانیم

خانم ظهوریان ایام برپایی نمایشگاه کتاب فرانکفورت نزدیک است، کارنامه خودتان و هدفتان از حضور در این رویداد را توضیح بدهید.

برای اینکه ما خودمان را در عرصه فرهنگی و نشر نشان دهیم باید همه تلاشمان را بکنیم. حوزه فعالیت ما حوزه زنان است و می‌طلبد فعالیت ناشران زن ایرانی بیشتر از این معرفی شود، طبق تجربیات سال‌های گذشته این که زنان در عرصه فرهنگ و نشر دستی به قلم دارند،‌ در خارج از ایران خیلی خود را نشان نداده بود، در این چند سال ما در این زمینه فعالیت کردیم که بازخوردی عالی داشت و باورهای غربی‌ها را نسبت به این مسئله تغییر داد. این اشتیاق البته در مقابل وضعیت ما را نیز حساس‌تر کرده است و باید با حساسیت بیشتری وارد این عرصه شویم.

ما در سال‌های پیش برای این منظور کاتالوگ هم داشتیم و امسال نیز ۱۱۰ عنوان کتاب که طی دو سه مرحله ارزیابی و معیار سنجی شده است را آماده معرفی کردیم. همچنین در حوزه زنان و وضعیت فرهنگی و اجتماعی زنان چندین کتاب ویژه را نیز ارائه خواهیم کرد.

شما از وضعیت غرفه ایران در این نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب طی سال‌های اخیر راضی هستید؟

من وضعیت غرفه ملی ایران را مثبت دیدم و می‌شود حس کرد که این غرفه در سال‌های اخیر روند ایجاد و اداره‌اش کاملاً رو به پیشرفت بوده است و حتی پیشنهاد‌ها حاضران در ایجاد آن موردتوجه قرارگرفته است و به کار گرفته‌شده است. البته موفقیت این غرفه بستگی دارد به اینکه ما بخواهیم چگونه از آن بهره‌برداری کنیم. من احساس می‌کنم تمام تشکل‌ها باید به‌عنوان بازوی اجرایی غرفه ملی ایفای نقش کنند تا سال‌به‌سال از بهره‌وری بیشتری استفاده کنیم.

مهم‌ترین انتظاری که از بخش دولتی برای بهینه‌سازی فضای این غرفه دارید چیست؟

ما هم به‌عنوان ناشران خصوصی و هم به‌عنوان تشکلی که در حوزه خاص با ناشران خصوصی فعال هستیم انتظار داریم امکانات تبلیغاتی بهتری در این زمینه برایمان فراهم باشد، تبلیغاتی که به اعتبار بیشتر و هزینه اقتصادی بیشتر برای ناشران منجر می‌شود.‌ اگر این اتفاق مهیا باشد، ناشران هم تلاش می‌کند تا محتوای کار خود را ارتقا دهند و تلاش بیشتری برای فروش رایت کتاب خواهد داشت.


بازدید رییس نمایشگاه کتاب مسکو از غرفه ایران

سرگئی کائیکن، رییس نمایشگاه کتاب مسکو از غرفه ایران در این نمایشگاه بازدید کرد.
به گزارش روابط عمومی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، رجبعلی سالاریان، مدیر غرفه ایران درباره حضور کائیکن در غرفه ایران در سی و یکمین دوره نمایشگاه کتاب مسکو گفت: بر اساس هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده و دعوت صورت گرفته، عصر روز گذشته (۱۶ شهریور) رییس نمایشگاه کتاب مسکو در غرفه ایران حاضر شد. برنامه‌های غرفه ایران برای ایشان تشریح و از وی برای حضور در سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران دعوت به عمل آمد.
سالاریان در ادامه گفت: در دیداری که با رییس نمایشگاه کتاب مسکو صورت گرفت، قرار شد زمینه‌های همکاری دو نمایشگاه کتاب تهران و مسکو در حوزه ادبیات، شعر و کودک و نوجوان بیشتر و زمینه‌هایی فراهم آید تا ناشران دو کشور بتوانند در این حوزه‌ها با یکدیگر همکاری بیشتری داشته باشند.
مدیر غرفه ایران گفت: کائیکن از فعال بودن و برگزاری کارگاه‌های آموزشی مرتبط با کتاب و هنر ایرانی در غرفه ایران تشکر و ابراز امیدواری کرد، ایران در سال‌های آتی نیز در نمایشگاه کتاب مسکو حضورداشته باشد.
سالاریان در پایان این دیدار گفت: روز شنبه ۱۷ شهریورماه برنامه روز ایران و رونمایی از کتاب «رمان سه کاهن» به قلم مجید قیصری نویسنده و برنده جایزه ادبی جلال توسط انتشارات صدرا ـ مسکو که به روسی ترجمه‌شده برگزار می‌شود.
سی یکمین دوره نمایشگاه کتاب مسکو روز ۱۸ شهریورماه به کار خود پایان می‌دهد.


بررسی آینده تاثیر رسانه‌های نوین بر فروش کتاب

درنمایشگاه کتاب فرانکفورت صورت می گیرد

مدیر نشر مک‌میلان در نمایشگاه کتاب فرانکفورت در یک برنامه خبری به تشریح تازه‌ترین رویکردهای رسانه‌های نوین در مواجهه با کتاب و فروش آن می‌پردازد.

همزمان با برگزاری هفتادمین دوره از نمایشگاه کتاب فرانکفورت و در بخش بهینه‌سازی شرایط کسب و کار نشر، «جان سارجنت» مدیر بخش بهینه‌سازی انتشارات مک‌میلان به سخنرانی خواهد پرداخت.

در این سخنرانی جذاب سارجنت به مدت ۶۰ دقیقه در مقابل مدیران رسانه‌های مشهوری چون Livres Hebdo, Bookdao ,buchreport ,PublishNews ،,Publishers Weekly   Buchmesse Business Club

به سوالاتی درباره تغییر عادات مصرف‌کنندگان کتاب و نیز نقش رسانه‌های جدید در معرفی آثار ادبی پاسخ می‌دهد.

نمایندگان این پنج رسانه از میان ۵۳ شرکت رسانه‌ای که درآمد سالانه آنها بیش از ۱۵۰ میلیون یورو است انتخاب شده‌اند.

سارجنت فارغ‌التحصیل رشته اقتصاد از دانشگاه استنفورد و نیز رشته M.B.A  از دانشگاه کلمبیا است. وی در حال حاضر معاون اجرایی گروه انتشارات Holtzbrinck و مدیر عامل شرکت Macmillan است. وی مسئول کسب و کار آموزش عالی Macmillan و همچنین مدیریت مرکز تجارت جهانی این موسسه را بر عهده دارد.

مک‌میلان یکی از بزرگترین موسسات بین‌المللی آکادمیک و تجاری در عرصه نشر کتاب است که به تولید کتاب درسی و آموزشی متمرکز است.

این موسسه در سال ۱۸۴۳ در بریتانیا تاسیس شده است و در سال ۱۸۹۶ نیز دفتری در ایالات متحده آمریکا تاسیس کرده است.

این موسسه در سال ۱۹۹۵ هفتاد درصد سهام خود را به گروه انتشاراتی هولتزبرینگ واگذار کرده است.

هفتادمین دوره نمایشگاه کتاب فرانکفورت از تاریخ ۱۰ تا ۱۴ اکتبر مصادف با ۱۸ تا ۲۲ مهر برپا می شود. جمهوری اسلامی ایران نیز با تجمیع دو غرفه کودک و بزرگسال امسال در قالب یک غرفه مستقل در سالن ۵ این نمایشگاه حضور خواهد داشت.


سی و یکمین دوره نمایشگاه کتاب مسکو با حضور ایران برگزار می‌شود

موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران از حضور جمهوری اسلامی ایران در سی‌ویکمین دوره نمایشگاه کتاب مسکو خبر داد.

به گزارش روابط عمومی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، سی‌ویکمین دوره نمایشگاه کتاب مسکو از ۱۴ تا ۱۸ شهریور برگزار می‌شود. غرفه ایران در این دوره از نمایشگاه ۲۴ مترمربع است که براساس تفاهم‌نامه همکاری مشترک نمایشگاه کتاب تهران و مسکو در اختیار قرار گرفته است.۳۰۰ عنوان کتاب در زمینه‌های دین، کودک‌ونوجوان، ایران‌شناسی، ادبیات کلاسیک و معاصر، هنر و ادبیات دفاع مقدس در غرفه ایران به نمایش گذاشته می‌شود.

مرکز چاپ و انتشارات دانشگاه علامه طباطبائی نیز در غرفه ایران حضور خواهد داشت. معرفی ظرفیت‌های نشر ایران، معرفی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، معرفی طرح‌های حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کارگاه کتاب‌آرایی و جلدسازی، رونمایی از کتاب «رمان سه کاهن» به قلم مجید قیصری نویسنده و برنده جایزه ادبی جلال توسط انتشارات صدرا ـ مسکو که به روسی ترجمه شده است از جمله برنامه‌ها و فعالیت‌های غرفه ایران است.

 سال گذشته ۶۰۸ ناشر و شرکت انتشاراتی و ۳۷ کشور در نمایشگاه کتاب مسکو حضور داشتند و یکصد هزار نفر نیز از این نمایشگاه بازدید به عمل آوردند.