جدیدترین جداول به‌روز شده کارگروه ساماندهی کاغذ در هفته جاری منتشر شد

جدیدترین جداول به‌روز شده کارگروه ساماندهی کاغذ در هفته جاری منتشر شد

 
​جدیدترین جداول به‌روز شده کارگروه ساماندهی کاغذ در هفته جاری منتشر شد
 

جدیدترین جداول به‌روز شده کارگروه ساماندهی کاغذ در هفته جاری، امروز از سوی دبیرخانه این کارگروه منتشر شد

 
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، این جداول در قالب فهرست متقاضیان واردات کاغذ در نوبت طرح

در کارگروه ساماندهی، وضعیت متقاضیان تایید شده واردات کاغذ و وضعیت واردات کاغذ تایید شده در کارگروه ساماندهی به تفکیک نوع کاغذ منتشر شده است.

جدول فهرست متقاضیات واردات کاغذ در نوبت طرح در کارگروه ساماندهی

جدول وضعیت متقاضیان تایید شده واردات کاغذ

جدول وضعیت واردات کاغذ تایید شده در کارگروه ساماندهی به تفکیک نوع کاغذ


تحصیل ۲۸۰۰ دانش آموز اتیسم در ۴۸ مدرسه در کشور

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور اعلام کرد:
تحصیل ۲۸۰۰ دانش آموز اتیسم در ۴۸ مدرسه در کشور
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: هم اکنون نزدیک به ۲ هزار و ۸۰۰ نفر دانش آموز مبتلا به اتیسم در ۴۸ مدرسه به تحصیل اشتغال دارند.

ه گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، دکترمجید قدمی افزود: از این ۴۸ مدرسه در سراسر کشور،۳۰  واحد دولتی و بقیه غیردولتی هستند.

وی نسبت دانش آموزان پسر اوتیسم به دختر را چهار به یک بیان کرد.

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور تصریح کرد: درصدد هستیم که تمام استان‌ها حداقل دارای یک مدرسه اتیسم باشند البته برنامه ریزی در این حوزه از پیچیدگی‌های خاصی برخودار است، چون نیازمند نیروی انسانی، فضای آموزشی و نیروی توانبخشی خاصی در این زمینه است.

دکتر قدمی بر لزوم آموزش معلمان با تجربه برای دانش آموزان اتیسم تاکید کرد و گفت: در این خصوص هماهنگی‌های لازم انجام شده و این مهم در حال پیگیری است.


خیّر مدرسه‌ساز دبیرستانی به‌نام “محمدرضا عارف” در یزد افتتاح کرد

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: استان یزد می‌تواند الگویی مناسب برای توسعه آموزشی کشور به منظور ورود به دهه پنجم انقلاب باشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس یزد، محمدرضا عارف در آیین افتتاح این دبیرستان خیّرساز که به همت بنیاد فرهنگی مصلی‌نژاد ساخته است، با بیان اینکه وضعیت استان یزد در بخش سخت افزاری آموزش و پرورش نامناسب است، تصریح کرد: علی‌رغم تلاش‌های متعددی که در حوزه توسعه کشور اتفاق افتاده، هنوز در بحث ساماندهی مدارس مشکلاتی وجود دارد.

وی در ادامه با اشاره به افزایش بیش از ۵۰ درصدی نرخ باسوادی در کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: توسعه آموزشی و فرهنگی کشور به مشارکت تمام مردم نیاز دارد.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی وضعیت مطلوب توسعه علم و فناوری و آموزش و پرورش در کشور را نتیجه احساس مسئولیت و مشارکت مستمر خیّرین مدرسه‌ساز در تمام استان‌های کشور دانست و ادامه داد: دستاوردهای امروز در حوزه تعلیم و تربیت مدیون معلمان و نخبگان فرهنگی است.

وی در بخش دیگری از سخنانش جایگاه آموزش و پرورش یزد را ناشی از  جذب بالای دانش‌آموزان عنوان کرد و افزود: صدر نشینی دانش‌آموزان یزدی به مدت ۲۵ سال در کنکور سراسری و موفقیت‌های علمی آن‌ها مرهون تلاش‌ها و دلسوزی معلمان یزدی است.

عارف توسعه همه جانبه کشور را مستلزم توسعه بیش از پیش علم و فناوری دانست و بیان کرد: فرهنگیان استان یزد باید در اجرایی کردن سند تحول آموزش و پرورش پیشرو باشند.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به دستاوردهایاستان یزد در حوزه علم و فناوری، خاطرنشان کرد: مسئولان و دست‌اندرکاران آموزشی یزد باید مسیر توسعه آموزشی استان را با دیگر استان‌های کشور به اشتراک بگذارند.

وی عنوان کرد و افزود: استان یزد می‌تواند الگویی مناسب برای توسعه آموزشی کشور به منظور ورود به دهه پنجم انقلاب باشد.

این مقام  مسئول در پایان سخنانش با بیان این که فعالان حوزه تعلیم و تربیت مسئولیت جدی در قبال توسعه کشور دارند، خاطرنشان کرد: توسعه کشور به برنامه اجرایی و دقیق نیاز دارد.

جذب ۳۵۰ میلیارد ریالی اعتبار خیّرین از ابتدای سال تاکنون

در ادامه، استاندار یزد با اشاره به مشارکت پرشور و گسترده خیّرین در یزد، افزود: خیّرین مدرسه‌ساز مهم‌ترین سرمایه اجتماعی استان یزد و کشور هستند.

محمدعلی طالبی در ادامه با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۳۵ میلیارد تومان اعتبارات خیّرین در حوزه‌های مختلف جذب شده است، گفت: علی رغم مشارکت مطلوب خیّرین ۳۰ درصد مدارس استان یزد فرسوده هستند.

وی  جذب بیش از پیش خیّرین را یکی از ضرورت‌های اجرایی برای ساماندهی و بهسازی مدارس فرسوده استان دانست و بیان کرد: خیّرین و مسئولان باید با بیشتر کردن دایره دید خود نیاز مدارس استان را شناسایی و نسبت به رفع آنها اقدام کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه استان یزد در ردیف اعتباری کشور جزو دهک آخر است، خاطرنشان کرد: ساماندهی مدارس استان یزد به مشارکت اقشار مختلف نیاز دارد.

همچنین در ادامه مدیرکل اداره نوسازی مدارس استان یزد تصریح کرد: دبیرستان دوره اول متوسطه پسرانه «محمدرضا عارف» در قالب ۱۰ کلاس درس، کتابخانه، نمازخانه، سالن ورزشی و سالن آمفی تئاتر با ۴ هزار مترمربع زیربنای آموزشی و اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد تومان ساخته شده است.

محمدرضا عارفی با توجه به اینکه میزان اعتبارات اختصاص یافته به استان یزد در سال ۹۴ مبلغ ۲۸۰ میلیارد ریال بود در سال ۹۵ با پیگیری‌های صورت گرفته به ۵۴۰ میلیارد ریال و در سال ۹۶ به ۷۶۰ میلیاد ریال افزایش یافت که رشدی معادل ۶/۲ برابر اعتبارات در سال ۹۶ نسبت به سال های گذشته را شاهد هستیم.

وی افزود: در حال حاضر ۱۴۶ پروژه نیمه تمام در استان وجود دارد که با پیگیریه‌ای صورت گرفته تعداد ۵۵ پروژه نیمه تمام در استان از محل اعتبارات ملی سال ۹۷ تامین اعتبار شد و حدود ۵۰۰ میلیارد ریال تخصیص اعتبار در نظر گرفته شده است که از این تعداد ۷۶ پروژه دارای پیشرفت فیزیکی حدود ۵۰ درصد میباشد.

شایان ذکر است، مراسم افتتاح این مدرسه با حضور نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، مدیرکل آموزش و پرورش استان و جمعی از فرهنگیان در یزد افتتاح شد.


نشست تخصصی با عنوان: ” برنامه درسی کلاس های چندپایه: رویکردها، تجارب و اقدام “

پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش – مرکز پژوهشی آموزش و پرورش روستایی، عشایری و چند زبانه تبریز برگزار می کند:
نشست تخصصی با عنوان:   ” برنامه درسی کلاس های چندپایه: رویکردها، تجارب و اقدام “
پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش – مرکز پژوهشی آموزش و پرورش روستایی، عشایری و چند زبانه تبریز در راستای تحقق راهکار ۳-۵- سند تحول بنیادین در خصوص توانمندسازی دانش­ آموزان ساکن در مناطق محروم، روستاها، حاشیه شهرها و عشایر کوچ نشین و راهکار۵-۵ سند در رابطه با اختصاص ۱۰ الی ۲۰ درصد از برنامه ­های آموزشی به معرفی آیین و رسوم و شرایط اقلیمی و جغرافیایی مناطق روستایی و عشایری و مرزی ؛ نشست تخصصی با عنوان: ” برنامه درسی کلاس های چندپایه: رویکردها، تجارب و اقدام “را برگزارمی نماید.

پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش – مرکز پژوهشی آموزش و پرورش روستایی، عشایری و چند زبانه تبریز برگزار می کند

 نشست تخصصی با عنوان ” برنامه درسی کلاس های چندپایه: رویکردها، تجارب و اقدام “

 در راستای راهکار ۳-۵- سند تحول بنیادین در خصوص  توانمندسازی دانش­ آموزان ساکن در مناطق محروم، روستاها، حاشیه شهرها و عشایر کوچ نشین  و  راهکار۵-۵  سند در رابطه با   اختصاص ۱۰ الی ۲۰ درصد از برنامه ­های آموزشی به معرفی آیین و رسوم و شرایط اقلیمی و جغرافیایی مناطق روستایی و عشایری و مرزی اهداف این برنامه عبارتند از:

۱- رصد تحولات مربوط به کلاسهای چندپایه در ایران و جهان

۲- روش­های برنامه ریزی، آموزش و مدیریت کلاس های چندپایه

۳- بررسی مشکلات کلاس ­های چندپایه 

به استحضار می رساند در این نشست علمی؛ دکتر  فیروز محمودی- دانشیار گروه علوم تربیتی دانشگاه تبریز پیرامون :  برنامه درسی کلاس های چندپایه؛ دکتر معصومه مقیمی فیروزآباد -استادیاردانشگاه فرهنگیان تهران : کلاس های چندپایه از منظر آموزش و پرورش تحول گرا ؛ دکتر سعید عارف نژاد، مرکز پژوهشی تبریز : کلاس­های چندپایه؛ فرصت یا تهدید ، به سخنرانی خواهند پرداخت .

 اعضای میزگرد این نشست علمی :آقای دکتر رضا کلانتری،  سرپرست مرکز پژوهشی تبریز  ؛ خانم فریده حقائی، معاون آموزش ابتدائی استان و عضو شورای پژوهشی مرکز تبریز ؛خانم دکتر زرین دانشور، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد تبریز و عضو شورای پژوهشی مرکز تبریز – خواهند بود .

شایان ذکر است این نشست علمی با حضور:  معاونین، مدیران و کارشناسان معاونت پژوهشی و آموزش ابتدائی ،  سرگروه ها، راهبران آموزشی و معلمان دوره ابتدائی ،  اساتید و دانشجویان گروه علوم تربیتی دانشگاه­ها ، اعضای شورای پژوهشی مرکز تبریز، دانشگاه فرهنگیان و اداره کل آموزش و پرورش استان  برگزارخواهد شد .

نشانی: تبریز، خیابان شریعتی جنوبی- ابتدای خیابان والمان- ساختمان جدید مرکز پژوهشی تعلیم  تربیت کاربردی تبریز

زمان: ۲۸ بهمن ماه ۱۳۹۷- ساعت ۹ الی ۱۱


منابع مرحله دوم آزمون المپیاد علمی ادبی اعلام شد

توسط مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش ‌پژوهان جوان صورت پذیرفت؛
منابع مرحله دوم آزمون المپیاد علمی ادبی اعلام شد
مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان منابع آزمون مرحله دوم سی و دومین المپیاد علمی ادبی را اعلام کرد.

به گزارش مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی آموزش‌وپرورش، مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش ‌پژوهان جوان منابع آزمون مرحله دوم سی و دومین المپیاد علمی ادبی را اعلام کرد.

منابع مرحله دوم سی و دومین دوره المپیاد ادبی به شرح زیر است:

  • منابع درسی کتاب‌های فارسی ۳ و علوم و فنون ادبی ۳
  • زبان عربی: مطالب عربی منابع اعلام‌شده

شعر کهن:

  • هفت‌پیکر، به تصحیح وحید دستگردی، به کوشش سعید حمیدیان، نشر قطره (از آغاز داستان بهرام تا سر داستان بهرام با کنیزک خویش)
  • مثنوی معنوی، تصحیح نیکلسون ( از آغاز تا سر داستان پیر چنگی)
  • غزلیات حافظ، تصحیح قزوینی و غنی (قافیه و ردیف «ی»)
  • غزلیات صائب، مجموعه رنگین گل، به کوشش محمد قهرمان، نشر سخن (قافیه و ردیف «د»)

 نثر کهن

  •  تاریخ بیهقی، تصحیح علی‌اکبر فیاض (مجلد پنجم)
  • کلیله و دمنه، تصحیح مجتبی مینوی، نشر امیر کبیر و دانشگاه تهران (باب بوزینه و باخه و باب زاهد و راسو)
  •  چهارمقاله، تصحیح محمد قزوینی، به کوشش محمد معین (مقاله شاعری و مقاله دبیری)
  •  اسرارالتوحید، تصحیح محمدرضا شفیعی کدکنی (مقدمه و باب اول: در ابتداء حالت شیخ ما ابوسعید)

شعر معاصر

  • احمد شاملو (مرگ نازلی، مه، نمی رقصانمت چون دودی آبی رنگ، کیفر، خواب وجین گر، سرود ابراهیم در آتش، تعویذ، محاق، شبانه (مرا تو بی سببی نیستی)، شبانه (اگر که بیهده زیباست شب)، با چشمها، مرثیه (به جست وجوی تو/ بر درگاه کوه می‌گریم)، و حسرتی، در آستانه، سرود برای مرد روشن که به سایه رفت، فصل دیگر، نامه، گفتی که باد مرده ست ترانه آبی، أخر بازی، شبانه ( قصدم آزار شماست)
  • سهراب سپهری (پشت دریاها، سوره تماشاه به باغ همسفران، جان گرفته، نقش، شاسوسا، گل آینه، دوست، پیامی در راه، در گلستانه، پیغام ماهیها، ندای آغاز)

داستان معاصر

  •   بهرام صادقی (دو داستان کوتاه «با کمال تأسف» و «آقای نویسنده تازه کار است» از مجموعه سنگر و قمقمه‌های خالی) هوشنگ گلشیری (حدیث مرده بر دار کردن آن سوار که خواهد آمد، انتشارات نیلوفر)

نمایشنامه

  •  بهرام بیضایی (مرگ یزدگرد)

ترجمه ادبی

  • سرگذشت حاجی بابای اصفهانی، جیمز موریه، ترجمه میرزا حبیب اصفهانی، به کوشش محمدعلی جمالزاده (از گفتار ۱۴ تا پایان گفتار ۲۴)

اطلاعات و درک ادبی(بدون منبع مشخص)

  • توضیحات و شروح منابع معرفی شده، ضرورت ملاک طرح سؤال نیستند.

نشست خبری رییس سازمان سنجش اموزش کشور درخصوص نحوه پذیرش دانشجو در دانشگاهها و موسسات اموزش عالی برای سال ۱۳۹۸

۱۳۹۷/۱۱/۱۷

نشست خبری آقای دکتر خدایی، معاون وزیر و رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با موضوع «نحوه پذیرش دانشجو در دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی برای سال ۹۸» با حضور اصحاب رسانه و نمایندگان جراید رأس ساعت ۱۰ صبح روز چهارشنبه ۱۷ بهمن ۹۷ برگزار شد.

در این نشست، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور ضمن بیان نحوه پذیرش دانشجو، به تشریح فرایند پذیرش با دو شیوه صرفاً براساس سوابق تحصیلی و پذیرش براساس آزمون و سوابق تحصیلی، زمان مراجعه داوطلبان به سایت سازمان، اعلام علاقه مندی به رشته های مورد نظر و … پرداخت.

در پایان این نشست، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درخصوص زمان و نحوه پذیرش دانشجو در آزمون های کارشناسی ارشد و دکترای سال ۹۸ نیز صحبت نمودند.

 

 

 

 

 

 

 


اطلاعیه‌ سازمان‌ سنجش‌ آموزش‌ کشور در باره تاریخ‌ ثبت‌نام‌ و شرایط و ضوابط شرکت در‌ آزمون‌ سراسری‌ ‌ سال‌ ۱۳۹۸

۱۳۹۷/۱۱/۲۴

 پیرو اطلاعیه مورخ ۹۷/۱۱/۱۴ بدین‌وسیله‌ به ‌اطلاع‌ کلیه‌ متقاضیان‌ ثبت‌نام‌ و شرکت‌ در آزمون‌ سراسری‌ سال ۱۳۹۸ برای‌ پذیرش در رشته‌های با آزمون در دوره‌های‌ روزانه، نوبت دوم «شبانه»، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات‌ آموزش‌ عالی، دانشگاه‌ پیام‌ نور (آموزش‌ از راه‌ دور) و مؤسسات‌ آموزش‌ عالی‌ غیرانتفاعی‌ و غیردولتی‌ و همچنین متقاضیان تحصیل در رشته‌های باآزمون دانشگاه آزاد اسلامی می‌رساند که‌ ثبت‌نام‌ برای‌ شرکت‌ در آزمون‌ مذکور از روز چهارشنبه مورخ ۹۷/۱۱/۲۴ (بیست و چهارم‌ بهمن ماه ۱۳۹۷) آغاز و در پایان‌ وقت‌ روز پنجشنبه مورخ ۹۷/۱۲/۰۲ (دوم اسفند ماه‌ ۱۳۹۷) پایان‌ می‌پذیرد؛ لذا داوطلبان‌ می‌توانند در مهلت‌ مقرر براساس توضیحات ذیل برای شرکت در این آزمون اقدام نمایند.

الف) تکالیف داوطلبان‌ برای‌ شرکت‌ در آزمون:‌

داوطلب‌ شرکت‌ در آزمون‌ باید یکایک‌ اقدامات‌ زیر را به موقع‌ و در مهلت‌ مقرر انجام‌ دهد.

۱- مطالعه دفترچه راهنمای ثبت‌نام (دفترچه شماره ۱) در آزمون سراسری سال ۱۳۹۸ (این دفترچه همزمان با شروع ثبت‌نام از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قابل دریافت است).

۲- خرید کارت اعتباری ثبت‌نام از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور‌ به نشانی: www.sanjesh.org.

۳- مراجعه به سامانه جمع‌آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی داوطلبان آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها به نشانی: http://dipcode.medu.ir برای دریافت کدهای سوابق تحصیلی ذیل:

۱-۳- کد سوابق تحصیلی دانش آموزان پایه دوازدهم نظام جدید (۳-۳-۶).

تبصره: این دسته از داوطلبان قبلاً می‌بایست طبق اعلام مدارس محل تحصیل با مراجعه به سامانه فوق کد سوابق تحصیلی خود را دریافت نموده و در زمان ثبت‌نام با درج کد سوابق تحصیلی در پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان اطلاعات فردی خود را مشاهده ‌نمایند.

۱-۳- کد سوابق تحصیلی برای دیپلمه‌های سال ۱۳۸۴ تا سال ۱۳۹۷ با عنوان رشته‌های تحصیلی ریاضی فیزیک، علوم تجربی، ادبیات و علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی.

۲-۳- کد سوابق تحصیلی برای داوطلبان دارای مدرک پیش‌دانشگاهی ریاضی فیزیک، علوم تجربی، ادبیات و علوم انسانی، علوم و معارف اسلامی و هنر که مدرک دوره پیش‌دانشگاهی خود را از سال تحصیلی ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۷ اخذ نموده‌اند.

تبصره: دارندگان مدرک پیش‌دانشگاهی سالهای ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۷ می‌بایست طبق بند ۳ فوق اقدام نموده و دانش آموزان پیش‌دانشگاهی سال جاری که تا تاریخ ۳۱ شهریور ماه سال ۹۸ فارغ‌التحصیل می‌شوند، لازم است برای اطلاع از نحوه اقدام به اطلاعیه پرینت کارت شرکت در آزمون تاریخ ۹۸/۰۴/۰۳ مراجعه نمایند.

۴- ثبت‌نام از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور‌ در زمان مقرر (۹۷/۱۱/۲۴ لغایت ۹۷/۱۲/۰۲).

۵- پرینت کارت‌ شرکت در‌ آزمون، با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور‌ بر اساس برنامه‌زمانی مندرج در دفترچه راهنمای شماره یک.

۶- حاضر شدن در محل‌ و حوزه امتحانی تعیین‌ شده در کارت شرکت در آزمون‌ و پاسخ دادن به سؤالات.

ب) ثبت‌نام‌ برای‌ شرکت‌ در آزمون:‌

ثبت‌نام برای پذیرش در رشته‌های با آزمون کلیه دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی سال ۱۳۹۸ و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی، منحصراً از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور امکان‌پذیر است؛ لذا داوطلبان لازم است که ابتدا دفترچه راهنمای ثبت‌نام را مطالعه نموده و در صورت واجد شرایط بودن، نسبت به پرداخت هزینه خرید کارت اعتباری ثبت‌نام در آزمون به شرح ذیل، اقدام کنند و سپس مراحل بعدی را به انجام برسانند.

۱- دریافت دفترچه راهنمای ثبت‌نام آزمون سراسری سال ۱۳۹۸:

متقاضیان ثبت‌نام در آزمون سراسری سال ۱۳۹۸، با دریافت دفترچه راهنمای ثبت‌نام آزمون از پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان، ضمن مطالعه دقیق آن برای اطلاع از شرایط عمومی و اختصاصی، مقررات وظیفه عمومی، مقررات مربوط به ضوابط ثبت‌نام اتباع غیر ایرانی و توضیحات مربوط به سهمیه ایثارگران که در این دفترچه راهنما درج شده است، در صورتی که دارای شرایط مندرج در دفترچه ‌باشند، می‌توانند به عنوان داوطلب در این آزمون ثبت‌نام نمایند.

۲- پرداخت هزینه خرید کارت اعتباری:

با توجه به اینکه پرداخت هزینه ثبت‌نام منحصراً به صورت اینترنتی انجام می‌شود، داوطلبان لازم است به وسیله کارت‌های عضو شبکه بانکی شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال است، با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان و پرداخت مبلغ ۰۰۰/۲۷۵ (دویست و هفتادوپنج هزار) ریال به عنوان وجه ثبت‌نام شرکت در آزمون، نسبت به دریافت اطلاعات کارت اعتباری (شماره سریال ۱۲ رقمی) اقدام نمایند.

تبصره ۱ با توجه به اینکه مقرر گردیده است که در مراحل مختلف فرآیند این آزمون، خدماتی از طریق ارسال پیام کوتاه به داوطلبان ارائه شود، داوطلبانی که تمایل به استفاده از خدمات پیام کوتاه دارند، با انتخاب گزینه مربوط و پرداخت مبلغ ۶۰۰۰ (شش هزار) ریال به عنوان هزینه استفاده از خدمات پیام کوتاه، می‌توانند از این خدمات استفاده نمایند.

تبصره ۲– هر داوطلب مطابق ضوابط آزمون می‌تواند متقاضی شرکت در یکی از گروه‌های پنجگانه آزمایشی شامل گروه آزمایشی یک (علوم ریاضی و فنی)، گروه آزمایشی ۲ (علوم تجربی)، گروه آزمایشی ۳ (علوم انسانی)، گروه آزمایشی ۴ (هنر) و گروه آزمایشی ۵ (زبان‌های خارجی) گردد.

تبصره ۳– چنانچه داوطلبی متقاضی ثبت‌نام در ۲ یا ۳ گروه آزمایشی (با توجه به توضیحات تبصره ۴ ذیل) ‌باشد، لازم است که به ازای هر گروه آزمایشی، مبلغ ۰۰۰/۲۷۵ (دویست و هفتادوپنج هزار) ریال دیگر نیز از همین طریق پرداخت و اطلاعات کارت اعتباری را دریافت دارد.

تبصره ۴– منظور از ثبت‌نام در ۲ یا ۳ گروه آزمایشی بدین صورت است که داوطلب می‌تواند علاوه بر انتخاب یکی از گروه‌های آزمایشی (علوم ریاضی و فنی یا علوم تجربی یا علوم انسانی) به عنوان گروه آزمایشی اصلی در گروه آزمایشی هنر و زبان خارجی نیز متقاضی شود؛ به عبارت دیگر، هیچ داوطلبی نمی‌تواند به طور همزمان، در گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی شرکت نماید.

تبصره ۵ چنانچه داوطلبی علاقه‌مند به شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی دانشگاه پیام‌نور و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی باشد، لازم است که نسبت به پرداخت مبلغ ۰۰۰/۱۳۸ (صد و سی و هشت هزار) ریال دیگر نیز از همین طریق، اقدام و اطلاعات کارت اعتباری (شماره سریال ۱۰ رقمی) را دریافت نماید.

تبصره ۶– در رابطه با نحوه اعلام علاقه‌مندی به رشته‌های دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی تهران، به اطلاع می‌رساند که در صورت اخذ مجوزهای قانونی توسط وزارت آموزش و پرورش از مراجع ذیصلاح برای پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های فوق، موضوع در مرحله انتخاب رشته‌های تحصیلی (حدود دهه دوم مرداد ماه سال ۹۸) اطلاع‌رسانی خواهد شد.

تذکرات مهم:

۱-اخذ دیپلم نظام آموزشی جدید ۳-۳-۶ حداکثر تا تاریخ ۹۸/۰۵/۳۱، دارا بودن مدرک پیش‌دانشگاهی و یا اخذ مدرک پیش‌دانشگاهی حداکثر تا تاریخ ۹۸/۰۶/۳۱ و یا دارا بودن دیپلم نظام قدیم و یا مدرک کاردانی (فوق دیپلم) برای کلیه داوطلبان الزامی است.

۲- دارندگان دیپلم فنی و حرفه ای و کاردانش که فاقد مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی هستند حق ثبت‌نام در آزمون سراسری سال ۱۳۹۸ را ندارند و در صورت ثبت نام در آزمون به عنوان متخلف شناخته شده و برابر ضوابط با آنان برخورد خواهد شد.

۳- در آزمون سراسری سال ۱۳۹۸ پذیرش دانشجو در رشته‌های تحصیلی: آهنگسازی، ادبیات نمایشی، ارتباط تصویری، بازیگری ـ کارگردانی، طراحی پارچه، طراحی صحنه، طراحی صنعتی، طراحی لباس، عکاسی، کاردانی هنرهای تجسمی، کتابت و نگارگری، مجسمه سازی، موسیقی نظامی، نقاشی، نمایش عروسکی، نوازندگی موسیقی ایرانی و نوازندگی موسیقی جهانی در گروه‌ آزمایشی هنر و همچنین در رشته‌های علوم ورزشی و آموزش علوم ورزشی به صورت متمرکز و با شرایط خاص صورت می‌پذیرد؛ لذا توضیحات لازم در این خصوص از طریق اطلاعیه‌های مربوط در زمان پرینت کارت شرکت در آزمون به اطلاع داوطلبان خواهد رسید؛ به عبارت دیگر، این رشته‌ها از ردیف رشته‌های مربوط به پذیرش نیمه متمرکز خارج گردیده و اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی رشته‌های فوق در شهریور ماه سال ۹۸ همزمان با نتایج سایر رشته‌های متمرکز اعلام خواهد شد.

۴- براساس ضوابط، دانشجویان دوره روزانه دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در صورتی می‌توانند در آزمون سراسری سال ۱۳۹۸ ثبت‌نام و شرکت نمایند که اولاً واجد شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام آزمون مذکور باشند و ثانیاً حداکثر تا تاریخ ۹۷/۱۲/۲۵ نسبت به انصراف قطعی از تحصیل اقدام نمایند. بدیهی است که داوطلبان مذکور، در صورت عدم انصراف قطعی از تحصیل تا تاریخ تعیین شده، در صورت موفقیت و قبولی در آزمون، مجاز به ثبت‌نام و ادامه تحصیل در رشته قبولی جدید خود نیستند و به عنوان داوطلب متخلف تلقی خواهند شد.

تبصره: پذیرفته‌ شدگان‌ دوره‌های‌ روزانه‌ آزمون‌ سراسری‌ سال‌ ۱۳۹۷ (اعم‌ از رشته‌های‌ متمرکز یا نیمه‌متمرکز) در صورت ثبت‌نام و شرکت در آزمون سراسری سال ۱۳۹۸، ضمن رعایت موضوع تاریخ انصراف، توجه داشته باشند که منحصراً مجاز به انتخاب رشته در دوره‌های غیر روزانه (نوبت دوم «شبانه»، نیمه‌حضوری، پیام نور، غیر انتفاعی، پردیس خودگردان، مجازی و رشته‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی) بوده و فقط در این دوره‌ها گزینش خواهند شد.

۵- لازم به توضیح است اطلاعات مربوط به رشته‌هایی که در سال ۱۳۹۸ پذیرش آنها صرفاً با سوابق تحصیلی (بدون آزمون) انجام می‌گردد در تاریخ ۹۷/۱۱/۱۷ از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان منتشر شده است. داوطلبانی که تمایل به پذیرش در این رشته‌ها دارند نیازی به ثبت‌نام و شرکت در آزمون سراسری سال ۱۳۹۸ نخواهند داشت.

ج) آماده نمودن مدارک و اطلاعات مورد نیاز برای ثبت‌نام:

داوطلبان می‌بایست پس از مطالعه دفترچه راهنما مدارک یا اطلاعات لازم مندرج در تقاضانامه ثبت‌نام، از جمله فایل عکس اسکن شده را براساس توضیحات مندرج در دفترچه آماده نمایند.

داوطلبان، در صورت تمایل به ویرایش اطلاعات ثبت نامی، لازم است که با وارد نمودن اطلاعات درخواستی نسبت به مشاهده و ویرایش اطلاعات ثبت نامی بر اساس دستورالعمل به شرح ذیل اقدام نمایند.

الف- آن دسته ازداوطلبانی که مشمول سوابق تحصیلی نیستند، اجازه ویرایش کلیه اطلاعات ثبت‌نامی خود را دارند.

ب- آن دسته ازداوطلبانی که مشمول سوابق تحصیلی هستند، اجازه ویرایش اطلاعات خود را دارند؛ اما اجازه ویرایش اطلاعات سوابق تحصیلی را نخواهند داشت.

توجه: شرایط و ضوابط ثبت‌نام و شرکت در آزمون سراسری، در دفترچه راهنمای شماره ۱ آزمون درج شده است و هرگونه‌ تغییر‌ در شرایط و ضوابط ثبت‌نام این آزمون، به صورت اطلاعیه رسمی از طریق‌ نشریه پیک‌‌سنجش‌ (هفته‌نامه خبری‌ و اطلاع‌رسانی‌ سازمان ‌سنجش‌)، پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان و در صورت لزوم ‌از طریق رسانه‌های گروهی ‌اعلام ‌خواهد شد.

ضمناً داوطلبان گرامی می‌توانند سؤالات خود را با بخش پاسخگویی اینترنتی پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان به نشانی: www.sanjesh.org یا با شماره‌ تلفن گویای‌: ۴۲۱۶۳ (کد ۰۲۱) در میان بگذارند و از مراجعه حضوری به این سازمان خودداری فرمایند.


واکنش مدیرعامل تعاونی ناشران به مصاحبه رئیس اتحادیه کاغذ و مقوا

با ارسال یادداشتی به ایبنا انجام شد

تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۳۷
مدیرعامل تعاونی ناشران و کتابفروشان تهران با ارسال یادداشتی به ایبنا درباره مصاحبه رئیس اتحادیه کاغذ و مقوا به برخی از موضوعات مطروح در این گفت‌وگو واکنش نشان داد.
واکنش مدیرعامل تعاونی ناشران به مصاحبه رئیس اتحادیه کاغذ و مقوا

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، محمدمهدی داوودی‌پور؛ مدیرعامل تعاونی ناشران و کتابفروشان تهران و عضو هیات مدیره اتحادیه آشنا با ارسال یادداشتی به ایبنا به مصاحبه حسین میرباقری؛ رئیس اتحادیه کاغذ و مقوای تهران پاسخ داد.

متن این یادداشت به شرح زیر است؛

بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای حسین میرباقری ریاست محترم اتحادیه کاغذ و مقوای تهران
باسلام و احترام
سخنان حضرتعالی را در (ایبنا) خواندم و لازم دانستم چند کلامی در اینباره به عرض برسانم:
اول اینکه مدت زیادی نیست که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مسئله کاغذ ورود کرده است و دلیل این امر را نیز خود شما بهتر می‌دانید چرا که وقتی همکاران شما با دریافت ارز ۴۲۰۰ تومانی و حتی پائین تر از آن کاغذ وارد کردند و به سود معقول قانع نشده و گرانی را بر بازار تحمیل می‌کنند شما نفرمایید (مشخص نیست چه اتفاقی می‌افتد که . . .)

در ثانی بهتر بود نمی فرمودید ( به دنبال گرانی های بازار . . . ) بلکه اصلح این بود که کارشناسانه و بی طرفانه از رشد قیمت ارز و فرصت‌طلبی‌های برخی همکارانتان سخن به میان آورده و به سهم خود مسؤلیت پذیر باشید و بجای به رخ کشیدن ۵۰ سال سابقه صنفی و دارا بودن ۶۰۰ عضو، بفرمایید برای جلوگیری از ایجاد بحران و یا تعدیل شرایط موجود چه کرده‌اید.

یادم نمی‌رود که در شرایط بحرانی سال نود و یک بعضی اوقات حتی در طول یک روز سه بار قیمت کاغذ توسط برخی از همین ۶۰۰ نفر تغییر می‌کرد  و هم‌اکنون نیز درحالی که بسیاری از همکاران شما فاکتور فروش به دست ناشران مصرف کننده نمی‌دهند و به فرموده جنابعالی قیمت کاغذ را تا ۴۳۰ هزار تومان بالا برده‌اند و از سوی دیگر همچنان بیش از نود درصد کار در دست همکارانتان است، برای ایجاد تعادل قیمت کاغذ چه کرده‌اید که می‌فرمائید؛ ( پس چرا کار را به دست اتحادیه نمی سپارند ؟ )

در فرازی دیگر فرموده‌اید (همه مصرف‌کننده‌ها وارد کننده شده‌اند) که این نیز از شما انتظار نمی‌رود که بدون توجه به آمار واقعی کلمهٔ (همه) را به کار برید و به دنبال آن بفرمایید ( دلیل نمی‌شود که چون کاغذ نیست، من کاغذ را به مصرف کننده بدهم ! ! ! ) اگر قرار است اعضای صنف شریف شما :
* گران‌فروشی کنند
* واردات کاغذ را انحصار خود بدانند
* فاکتور ندهند
* به فرموده شما کاغذ را به مصرف کننده ندهند
* تعهد به ضوابط قیمت‌گذاری و توزیع متناسب با با ارز دریافتی را نیز برنتابند و . . .
لطفاً به عنوان ریاست محترم صنف، بفرمایید برنامهٔ شما و نیز انتظارتان از مسؤلان و مصرف‌کنندگان چیست ؟

البته فراموش نفرمایید که بنده برای دفاع بی‌دلیل از دولت و مسئولان این مطالب را نمی‌گویم و همهٔ حاضران در جلسات «صمت» شاهد بودند که اینجانب تحت عنوان نماینده ناشران بدون هیچ ملاحظه‌ای حقایق را بیان کرده و هشدارها و پیش‌بینی نتایج عملکرد مسؤلان محترم را کراراً متذکر شده‌ام و نسبت به برخی ناباوری‌ها و و بی‌توجهی‌ها نیز متأسفم اما همچنان معتقدم که بخش مهمی از مشکلات را باید در صنف شما جستجو کرد .

همچنین با توجه به اینکه در حال حاضر و با توجه به رکود بازار نشر، مصرف سالانه کاغذ تحریر ما حدود ۱۰۰ هزار تن و گلاسه نیز حدود ۱۰ هزار تن است و نوسانات شدید قیمت کاغذ حیات صنف را مورد تهدید قرار می‌دهد بدیهی است با هر کس و در هر موقعیتی که در روند صحیح تأمین این نیاز صنفی خدشه‌ای وارد کند برخورد خواهیم کرد. با توجه به اینکه حضرتعالی در قسمتی از سخنان خود فرموده‌اید (بسیاری از حواله‌های کاغذ در بازار فروخته شده است) تقاضا دارم حداقل ۱۰ درصد از حواله‌های توزیع شده را که فروخته شده‌اند با مشخصات کامل نام فروشنده، مقدار و نوع کاغذ، مبلغ فروخته شده و نام خریدار را اعلام فرمایید تا اولاً معلوم گردد (بسیاری) یعنی چند نفر و در ثانی خریداران چه کسانی هستند و سپس کاغذها را با چه درصد سود به فروش رسانده‌اند تا همه بدانند:
گُنه  کرد در بلخ آهنگری
به شُشتر زدند گردن مسگری

و در پایان ضمن تشکر از مسؤلان محترمی که در تأمین ارز ۴۲۰۰ تومانی تلاش کرده‌اند؛ تقاضا می‌کنم در مسائل نظارتی نیز دقت بیشتری را اعمال فرمایند .
باسپاس و آرزوی موفقیت


۲۰ نامزد کسب عنوان پایتخت کتاب ایران معرفی شدند

تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۹
شهر‌های راه یافته به مرحله نهایی پنجمین دوره پایتخت کتاب ایران معرفی شدند.
​20 نامزد کسب عنوان پایتخت کتاب ایران معرفی شدند

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) به نقل از ستاد ‌اطلاع‌رسانی رویداد‌های ترویج کتابخوانی، در پنجمین دوره این برنامه ۱۷۲ شهر از تمامی استان‌‌های کشور موفق به ارسال آثار خود به دبیرخانه مرکزی این جشنواره شدند که نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد رشد داشته است.

در این دوره، به‌غیر از افزایش کمی آثار ارسالی به دبیرخانه، در حوزه محتوایی و مستند‌سازی نیز شهرهای شرکت‌کننده رشد قابل‌توجهی داشته‌اند. داوری این دوره در سه مرحله صورت گرفت و ۳۵ شهر به مرحله نیمه نهایی راه یافتند  و هئیت داوران در تاریخ چهارشنبه ۱۷ بهمن‌ماه ۱۳۹۷، بیست شهر را به‌عنوان شهرهای راه یافته به مرحله نهایی این دوره از برنامه انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران انتخاب کردند.

۲۰ شهر راه یافته به مرحله نهایی به این شرح هستند. مهاباد  و ارومیه از استان آذربایجان غربی، شهر ری  از استان تهران،خورموج و برازجان از استان بوشهر، دزفول و رامهرمز  از استان خوزستان، سبزوار از استان خراسان رضوی، خرم‌آباد  از استان لرستان، خاش از استان سیستان و بلوچستان، رفسنجان، بم، سیرجان از استان کرمان، اسلام‌آّباد غرب از  استان کرمانشاه، شیراز و اوز  و صدرا از استان فارس، بابل از استان مازندران، ابرکوه  و یزد از استان یزد.

فراخوان پنجمین برنامه انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران در ابتدای شهریورماه ۱۳۹۷ از سوی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد شهرها و روستاهای دوستدار کتاب ایران اعلام شد. استقبال گسترده شهرهای کشور از این برنامه باعث شد دو مرحله مهلت ارسال آثار به این برنامه تمدید شود.

در برگزاری پنجمین برنامه انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران سازمان‌ها و نهادهای زیر همکاری و مشارکت دارند: کمیسیون ملی یونسکو، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، سازمان اسناد وکتابخانه‌ ملی جمهوری اسلامی ایران، نهاد کتابخانه‌های عمومی، موسسه خانه کتاب کشور، انجمن علمی کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران، انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، اتحادیه‌ی ناشران و کتاب‌فروشان، شبکه‌ شهرهای دوستدار کتاب.


معرفی نامزدهای کسب عنوان پنجمین پایتخت کتاب ایران

معرفی نامزدهای کسب عنوان پنجمین پایتخت کتاب ایران

بیست شهر راه یافته به مرحله نهایی پنجمین پایتخت کتاب ایران معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در پنجمین دوره این برنامه ۱۷۲ شهر از تمامی استان‌‌های کشور موفق به ارسال آثار خود به دبیرخانه مرکزی این جشنواره شدند که نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد رشد داشته است.
در این دوره از برگزاری این برنامه، به غیر از افزایش کمی آثار ارسالی به دبیرخانه، در حوزه محتوایی و مستندسازی نیز شهرهای شرکت کننده رشد قابل توجهی داشته اند. داوری این دوره در سه مرحله صورت گرفت و ۳۵ شهر به مرحله نیمه نهایی راه یافتند و هئیت داوران در تاریخ چهار شنبه ۱۷ بهمن ماه ۱۳۹۷، بیست شهر را به عنوان شهرهای راه یافته به مرحله نهایی این دوره از برنامه انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران انتخاب کردند.
بیست شهر راه یافته به مرحله نهایی به این شرح هستند. مهاباد  و ارومیه از استان آذربایجان غربی،  شهرری  از استان تهران، خورموج و برازجان از استان بوشهر، دزفول و رامهرمز  از استان خوزستان، سبزوار از استان خراسان رضوی، خرم‌آباد  از استان لرستان، خاش از استان  سیستان و بلوچستان، رفسنجان، بم، سیرجان از استان کرمان، اسلام‌آباد غرب از  استان کرمانشاه، شیراز و اوز  و صدرا از استان فارس، بابل از استان مازندران، ابرکوه  و یزد از استان یزد.
از میان شهرهای اعلام شده یک شهر به عنوان پنجمین پایتخت کتاب ایران و چهار شهر نیز به عنوان شهر خلاق در زمینه ترویج کتاب و کتابخوانی از سوی هئیت داوران نهایی این برنامه انتخاب خواهدشد.
مراسم اختتامیه انتخاب و معرفی پنجمین پایتخت کتاب ایران با حضور دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری و تعدادی از مسئولین کشوری و اهالی قلم و فرهنگ روز ۴ اسفند ۱۳۹۷ در سالن همایش های بین المللی کتابخانه ملی ایران برگزار خواهد شد.
فراخوان پنجمین برنامه انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران در ابتدای شهریور ماه ۱۳۹۷ از سوی دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد شهرها و روستاهای دوستدار کتاب ایران اعلام شد. استقبال گسترده شهرهای کشور از این برنامه باعث شد دو مرحله مهلت ارسال آثار به این برنامه تمدید شود.در برگزاری پنجمین برنامه انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران سازمان ها و نهاد های زیر همکاری و مشارکت دارند: کمیسیون ملی یونسکو، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، سازمان اسناد وکتابخانه‌ی ملی جمهوری اسلامی ایران، نهاد کتابخانه‌های عمومی، خانه کتاب کشور، انجمن علمی کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران، انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، اتحادیه‌ی ناشران و کتاب‌فروشان، شبکه‌ی شهرهای دوستدار کتاب.